دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نعمت زاده در نمایشگاه دریایی انتقاد کرد: بی اعتمادی صندوق توسعه ملی به صنعتگران داخلی

وزیر صنعت از انتشار برنامه راهبردی صنایع دریایی طی یک‌ماه آینده خبر داد.
کد خبر : 120274

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی کشور با بیان اینکه آخرین ویرایش‌های برنامه راهبردی صنایع دریایی نیز با کمک دانشگاه صنعتی شریف و وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است، افزود: آب‌های دریا نعمت بزرگی برای بشریت است و زندگی بسیاری از مردم به دریا وابسته است.


وی تصریح کرد: گاهی که صحبت از خشکسالی و کم‌آبی به میان می‌آید، باید به این فکر کرد که چگونه می‌توان از آب دریاها استفاده کرد که خوشبختانه در ایران تولید آب‌شیرین‌کن‌ها مورد توجه قرار گرفته است.


نعمت‌زاده ادامه داد: حتی امروزه زراعت با آب دریا نیز معمول شده است و این اتفاق در کشور ما نیز در حال پیگیری است.


وزیر صنعت با بیان اینکه درصد عظیمی از فعالیت‌های نقل و انتقال تجاری از طریق دریا انجام می‌شود، عنوان کرد: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم باید صنایع شکل‌گرفته در کشور را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.


وی تاکید کرد: در پتروشیمی از درآمدهای ارزی با تولیدکنندگان داخل، قراردادهای ارزی منعقد می‌شود تا بخشی از نیاز صنعت از داخل کشور و بخشی دیگر از شرکت‌های خارجی تامین شود.


نعمت‌زاده ادامه داد: نیاز کشور به صنایع دریایی بسیار زیاد است، اما اگر تنها بخشی از هزینه‌های صرف شده برای خرید تجهیزات در این حوزه را از ابتدای انقلاب تاکنون برای تولید داخلی اختصاص می‌دادیم، یقینا صنعت دریانوردی تحول چشمگیری داشت.


وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: شاهد هستیم که صندوق توسعه ملی که از منابع مربوط به صادرات گاز و پول نفت تجهیز می‌شود، اما ارز خود را در اختیار صنعتگران داخلی قرار نمی‌دهد. متاسفانه طی چند سال اخیر نتوانسته‌ایم صندوق خود را قانع کنیم که پول را به تولیدکننده داخلی بدهد و اینها موانع فکری هستند که خودمان ایجاد کرده‌ایم، در حالی ‌که باید به سازندگان داخلی اعتماد کنیم.


گفتنی است، چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی کشور امروز سوم مهرماه در مصلای تهران گشایش یافت و به مدت 3 روز نیز ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته