دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1395 - 09:35
همزمان با روز جهانی غذا؛

اعطای نشان ایمنی و سلامت به ۳۴ محصول غذایی

مسئول دبیرخانه نشان ایمنی و سلامت سازمان غذا و دارو گفت: در پانزدهمین جلسه کمیته عالی نشان ایمنی و سلامت، ۳۴ محصول غذایی مجوز دریافت نشان ایمنی و سلامت را به‌دست آوردند.
کد خبر : 120106

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان غذا و دارو، سعید رضایی گفت: کمیته عالی نشان ایمنی و سلامت برای ارزیابی و انتخاب به منظور اعطای نشان ایمنی و سلامت پانزدهمین جلسه خود را برای دهمین سال اعطاء نشان ایمنی و سلامت تشکیل دادند.


وی افزود: در این جلسه ۷۴ محصول که از طرف شرکت‌ها تولیدی درخواست داده بودند مورد بررسی قرار گرفت.


رضایی تصریح کرد: تقاضای واحدهای تولیدی در خصوص ادعا یا ادعاهای مرتبط با سلامتی مطابق با دستورالعمل نشان ایمنی وسلامت پس از بررسی اولیه و کارشناسی در معاونت‌های غذا و دارو سراسر کشور جهت بررسی به کمیته فرعی و کارشناسی در اداره کل ارسال می‌شود و در نهایت در کمیته عالی نشان ایمنی و سلامت متشکل از ارگان‌ها و سازمان‌ها صاحب نظر مانند نماینده دفتر بهبود تغذیه، انستیتو تحقیقات تغذیه، طرح موضوع و بررسی نهایی صورت می‌گیرد.


وی گفت: ۷۴ محصول جهت تمدید و یا اخذ نشان ایمنی و سلامت مورد بررسی قرار گرفت که ۳۴ محصول غذایی مجوز اخذ نشان ایمنی و سلامت را دریافت کرده‌اند و همزمان با روز جهانی غذا به آنها اعطا خواهد شد.


رضایی افزود: محصولات مورد بررسی مطابق دستورالعمل باید دارای شاخص‌هایی جهت حفظ و ارتقاء ایمنی و سلامت مصرف کننده باشد.


مسئول دبیرخانه نشان ایمنی و سلامت سازمان غذا و دارو ادامه داد: محصولات دارای نشان ایمنی و سلامت در مقایسه با سایر محصولات مشابه از طرف وزارت بهداشت توصیه به مصرف می‌شود. نماد آن سیب و تیک سبز رنگی به همراه عبارت ایمنی و سلامت است.


به گزارش آنا، پانزدهمین دوره مراسم اعطای نشان ایمنی و سلامت ۲۵ مهر ماه به مناسبت گرامیداشت روز جهانی غذا برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته