دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1395 - 13:04

فانی: 13.5 میلیون دانش‌آموز از فردا وارد مدارس می‌شوند/تجهیز 152 هزار کلاس درس به سیستم گرمایشی استاندارد

وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ از فردا 13.5 میلیون دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در سراسر کشور وارد مدارس می‌شوند.
کد خبر : 120008

به گزارش گروه اجتماعی آنا از خبرگزاری فارس، علی‌اصغر فانی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران اظهار کرد: آموزش و پرورش گسترده‌ترین دستگاه اجرایی کشور است که به دانش‌آموزان خدمات تربیتی و آموزشی ارائه می‌کند و توسعه هر کشوری به موفقیت آموزش و پرورش بستگی دارد.


وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش از حمایت مسئولان برخوردار هستیم،‌ گفت: مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش را کانون خلق دنیای آینده عنوان کرده‌اند و رئیس جمهور نیز آموزش و پرورش و مدارس را اساس پیشرفت و رشد جامعه می‌داند.


به گفته فانی، تعلیم و تربیت کشور نیازمند مشارکت و همکاری آحاد جامعه و سازمان‌های دولتی و غیردولتی است؛ اهمیت به آموزش و پرورش ایجاب می‌کند که این دستگاه‌ها گسترده با 107 هزار مدرسه ارتباط تنگاتنگی با آحاد جامعه داشته باشد تا بتواند از همه ظرفیت‌ها استفاده کند.


وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ نباید انتظار داشت که این دستگاه بزرگ صرفاً‌ از بخش دولتی به اهداف برسد بلکه مشارکت دستگاه‌های غیردولتی و تمامی مردم در پیشبرد تعلیم و تربیت تأثیرگذار است.


وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش کشور از پشتوانه‌های مقاومی برخوردار است، گفت: با داشتن سند تحول در آموزش و پرورش تا افق 1404 را پیش رو داریم و در برنامه ششم توسعه نیز اجرای متوازن و همه‌جانبه این سند در دستور کار قرار گرفته است و بر اساس سند تحول به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در حوزه‌های علمی،‌ اجتماعی، سیاسی، اقتصادی می‌پردازیم و به تربیت انسانی دانش‌آموزان نیز تأکید می‌شود.


فانی بیان کرد: با کمک خیرین کشور نیز در مناطق محروم اقداماتی برای دانش‌آموزان صورت گرفته است تا هیچ دانش‌آموزی به دلیل نداشتن مدرسه از تحصیل باز نماند و در این راستا با اجرای سیاست انسداد مبادی بی‌سوادی در چند سال اخیر، تلاش ارزشمندی در طرح خانه به خانه انجام شده است.


وی افزود: تلاش می‌کنیم با اهتمام به ارتقای توانمندی معلمان و توجه به معیشت و هویت آنها کیفیت در آموزش و پرورش را ارتقا دهیم.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در 31 شهریور ماه یک میلیون و 400 هزار دانش‌آموز اول ابتدایی وارد مدرسه شدند و مراسمی در هر مدرسه‌ای برای آغاز باشکوه‌تر سال تحصیلی برگزار شد.


فانی افزود: 13.5 میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور از فردا سال تحصیلی جدید 96- 95 را در دوره‌های مختلف آغاز می‌کنند و امسال برای تدریس دانش‌آموزان 134 میلیون جلد کتاب درسی تهیه و در حال توزیع است و تنها برای پایه دهم 140 عنوان کتاب درسی جدید تألیف شده است.


وی با اشاره به اینکه رویکرد اقتصاد مقاومتی در کتب درسی منظور شده است،‌ گفت: در دولت یازدهم تا کنون 5522 پروژه با زیربنای بیش از 4 میلیون و 710 متر مربع به بهره‌برداری رسیده است.


وی گفت: از 211 هزار و 963 کلاس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد 152 هزار و 877 کلاس درس مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد شده است.


وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی 96-95 دو ساعت درس انسان و محیط زیست، دو ساعت درس تفکر و سواد رسانه‌ای، دو ساعت درس کارآفرینی و دو ساعت درس انسان و سلامت اضافه شده که در گذشته خلاء این دروس وجود داشت.


وی گفت: برای تسهیلات حمایتی در مناطق محروم 3 هزار راهبر آموزشی اعزام شده‌اند و نسبت به استانداردسازی مدارس و همین طور سرویس گرمایشی و توصیه‌های بهداشتی و در نهایت توزیع رایگان کتاب درسی در مناطق محروم اقدام می‌کنند.


وزیر آموزش و پرورش گفت: 750 دارالقرآن فعال شده است و 700 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی 95-94 به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.


فانی تأکید کرد:‌ پیشرفت آموزش و پرورش منوط به مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌های کشور است و درخواست می‌شود اولیای دانش‌آموزان با مربیان مدارس همکاری و ارتباط مستمر داشته باشند.


وزیر آموزش و پرورش در پایان سخنرانی خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت:‌تلاش آموزش و پرورش بر این است که هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.


انتهای پیام/

برچسب ها: علی‌اصغر فانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته