دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1395 - 12:34

بازگشت اخوان المسلمین به پارلمان اردن

نتیجه اولیه انتخابات پارلمانی اردن نشان می‌‌دهدکه تغییرات مهمی در نقشه سیاسی این کشور حاصل شده که بارزترین آن صدرنشینی اسلامگرایان در عرصه سیاسی این کشور بعد از سال‌ها تحریم و غیبت چهره‌های تاریخی است.
کد خبر : 119985

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از ایسنا، وب‌سایت شبکه الجزیره گزارش کرد: «هیات مستقل انتخابات اردن گفت اعلام نتیجه کلی بعد از پایان شمارش آراء و بررسی آن در همه ادارات از سوی کمیته شمارش آراء وابسته به این هیات اعلام خواهد شد.»


نتیجه اولیه انتخابات پارلمانی اردن حاکی از آن است که اسلام‌گرایان این کشور پس از چندین سال تحریم انتخابات، بار دیگر به پارلمان راه یافتند و تاکنون دست‌کم ۱۳ کرسی را از آن خود کرده‌اند. طبق این گزارش، حزب جبهه کار اسلامی شاخه سیاسی اخوان‌المسلمین اردن که مهم‌ترین حزب معارض این کشور به شمار می‌آید، موفق شده چند کرسی پارلمان را از آن خود کند.


روزنامه الحیات نیز در گزارشی نوشت که نتیجه اولیه نشان می‌دهد ائتلاف ملی اصلاح به رهبری حزب جبهه کار اسلامی و با حضور رهبران مسیحی و بازنشسته‌های نظامی اردنی تاکنون موفق شدند 17 کرسی پارلمان را از آن خود کنند.


پیشتر جهاد مومنی، سخنگوی اطلاع‌رسانی این هیات گفته بود: «تعداد صندوق‌ها در منطقه بادیه الوسطی به 10 صندوق رسید اما بعید نیست که شمارش مجدد آرا در آن مناطق انجام شود.»


وی افزود: «هرگونه نتیجه غیر رسمی که منتشر و یا اعلام می‌شود دقیق نیست.»



انتهای پیام/

برچسب ها: پارلمان اردن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته