دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1395 - 12:36

بمب‌گذاری داعش در نشست مخالفان مسلح بشار اسد

یک گروه وابسته به تشکیلات تروریستی داعش مسئولیت انفجار روز گذشته (پنج‌شنبه) که سرکردگان فتح‌الشام و ائتلاف مخالفان سوریه در حومه درعا را هدف قرار داد، برعهده گرفت.
کد خبر : 119984

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از ایسنا، سایت شبکه المیادین گزارش کرد: «یک انفجار انتحاری روز گذشته (پنج‌شنبه) نشست فرماندهان مسلح جبهه جنوبی سوریه از جمله سرکرده‌های جبهه فتح‌الشام (جبهه‌النصره سابق) در حومه درعا را هدف قرار داد و به کشته شدن ابوالطیب، فرمانده نظامی گروه الحمزه منجر شد.»


گروه جیش خالدبن الولید وابسته به داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.


در این انفجار یعقوب عمار، وزیر اداره محلی در آنچه که دولت موقت سوریه خوانده می‌شود نیز کشته شد. یک عامل انتحاری خود را در داخل این مقر منفجر کرده بود.


در بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی ولایت دمشق وابسته به داعش آمده است: «پس از پیگیری دقیق مشخص شد یکی از اعضای گروه جلیقه انفجاری خود را در نشست سرکرده‌ها در شهر انخل منفجر کرد که به‌دنبال آن تعدادی از سران و اجیرشدگان از جمله یعقوب عمار، وزیر اداره محلی و غصاب العبد، رئیس شورای نظامی و فادی فشتکی، مسئول اداره پلیس و افراد دیگر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. این عملیات انتحاری در مجموع حدود 50 کشته و زخمی برجای گذاشت.»


در همین حال، یکی از منابع مخالف تصریح کرد که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که عامل انتحاری یک نوجوان 15 ساله بود که از سوی گروهک‌های زیرزمینی به عضویت گرفته شده بود و به دستگاه پلیس نفوذ کرده تا خود را در میان مسئولان مخالفان منفجر کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته