دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1395 - 17:00
رئیس انجمن آلزایمر ایران:

آلزایمر در زنان 6برابر مردان است

رئیس انجمن آلزایمر ایران با بیان اینکه بیماری آلزایمر چالش جدی قرن 21 است، خاطرنشان کرد:اکنون 47 میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا هستند که پیش بینی می‌شود در سال 2050 این آمار 2 برابر شود.
کد خبر : 119911

معصومه صالحی، رئیس انجمن آلزایمر ایران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: بر اساس آمار انجمن جهانی آلزایمر 47 میلیون نفر در دنیا و بیش از 600 هزار نفر در ایران به این بیماری مبتلا هستند که متاسفانه تاکنون بیماری بسیاری از افراد مبتلا هنوز تشخیص داده نشده است.


وی افزود: پیش بینی می‌شود تا سال 2050 این میزان دو برابر شود اما باید گفت تنها راه مقابله با این بحران تشخیص و مراجعه به هنگام است.


صالحی در ادامه با بیان اینکه شیوع ابتلا به آلزایمر در زنان 6 درصد بیش از مردان است، اظهار کرد: عدم برقراری ارتباط اجتماعی، به چالش نکشیدن مغز، مصرف غذای پرچرب و فست‌فود و ... از مهم‌ترین علل ابتلا به آلزایمر است.


وی با توجه به گزارش 2016 انجمن جهانی آلزایمر، یادآور شد: هم اکنون تنها بیماری نیمی از افراد مبتلا به آلزایمر در کشورهای ثروتمند تشخیص داده می‌شود و یک نفر از هر 10 نفر در کشورهای با در آمد کم و متوسط تشخیص داده نمی‌شوند.


رئیس انجمن آلزایمر ایران با بیان اینکه بیماری آلزایمر یک چالش جدی در قرن 21 است، گفت: به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود با افزایش سن فعالیت‌های خود را افزایش دهند و ذهن خود را به چالش بکشند و کارهایی مانند حل جدول، بازهای فکری، معاشرت با دوستان و هم‌سالان را جزو برنامه‌های روزانه خود قرار دهند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته