دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1395 - 14:42

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: دولت تدبیر و امید دولت اقتصاد مقاومتی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت تدبیر و امید فکر و اندیشه اش را بر اقتصاد مقاومتی متمرکز کرده و به عنوان دولت اقتصاد مقاومتی کارها را پیش می برد.
کد خبر : 119889

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، علی آقا محمدی روز پنجشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل گفت: مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی توصیه های فراوانی را به دولتمردان کرده تا بخشی از مشکلات اقتصادی کشور از این طریق حل و فصل بشود.


وی افزود: مشابه این کار در برنامه چشم انداز 20 ساله هم روند خود را طی می کند و اهداف پیش رو تبدیل ایران به کشور اول منطقه در بخش‌های فن‌آوری و اقتصادی است، این روند در دولت سازندگی و اصلاحات پیش رفت اما اکنون با درایت رهبری اقتصاد مقاومتی مطرح گردیده و براساس این طرح مهم هم عزم ملی برآن است نرخ رشد اقتصادی ، نرخ بیکاری و نرخ تورم هم به حداقل هشت درصد برسد.


آقا محمدی اضافه کرد: اولین اصل توسعه در بحث اقتصاد فعالان جبهه اقتصادی هستند که باید مشارکت آنان را در تشکیل زنجیره اقتصادی و ایجاد شبکه توزیع اقتصادی جلب کرد.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، راه اندازی شبکه توزیع محصولات کشاورزی ارگانیک در استان اردبیل را خواستار شد و گفت: اردبیل به عنوان یک استان کشاورزی می‌تواند در صادرات و تولید بیشتر محصولات ارگانیک سر آمد شود و در این راستا می‌توان یک شبکه توزیع محصولات کشاورزی ارگانیک را راه اندازی کرد که در این صورت می توان بازار کشورهای همسایه بخصوص روسیه را به دست گرفت.


وی با اشاره به محصولات عسل ، سیب زمینی ، زعفران و گیاهان دارویی استان اردبیل افزود: عسل اردبیل می‌تواند به یک داروی شفابخش تبدیل شود اما نیازمند سرمایه‌گذاری است.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اردبیل باید دشت محور شود افزود: کشاورزی ارگانیک ،دشت محور بودن ،تقویت نیروی انسانی و مسجد محوری در بحث اقتصاد مقاومتی این استان بسیار تاثیرگذار است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته