دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1394 - 11:49

ارزیابی مثبت وزیر نفت از سفر چین

وزیر نفت در پایان سفر دو روزه خود به پکن گفت: در این دیدار‌ها در خصوص رفع پاره‌ای از مشکلات نتایج مثبت و خوبی حاصل شده‌ است.
کد خبر : 11979

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نفت، بیژن زنگنه در پایان سفر دو روزه به پکن درباره مذاکره با طرف چینی و دستاورد آن گفت: در این دیدار‌ها در خصوص رفع پاره‌ای از مشکلات و نیز توسعه همکاری‌ها در پروژه‌های نفتی با طرف چینی، نتایج مثبت و تفاهم‌های خوبی حاصل شد و مذاکرات صورت گرفته در گسترش و تعمیق همکاریهای دو جانبه بسیار مهم خواهد بود.


زنگنه با بیان اینکه در ملاقات‌های صورت گرفته، مجموع نظرهای خود را با تاکید بر این نکته که «ایران علاقه‌مند به تداوم و توسعه همکاری با طرف چینی است»، به آنان اعلام کردیم، افزود: به آنان یادآور شدیم که جمهوری اسلامی ایران همانند قبل و حتی بیشتر از گذشته دوست‌دار تداوم همکاری در همه زمینه‌های بخش انرژی اعم از پایین‌دستی و بالادستی است.


وزیر نفت همچنین با اعلام اینکه تداوم همکاری در بخش تجارت نفت و می‌عانات گازی از دیگر نکات مطرح شده به طرفهای چینی بود که با استقبال آنان همراه شد، اظهار کرد: در دیدارهای صورت‌گرفته با مسئولان ارشد انرژی چین، همچنین وجود برخی مشکلات در بعضی از پروژه‌ها به آنان خاطرنشان شد که پس از بررسی و تبادل نظر، تفاهم‌های اصولی و خوبی نیز حاصل شده است.


وزیر نفت با تاکید بر اینکه همکاری درازمدت با چین برای انرژی ایران ضروری بوده و مشکلات موجود هم با صبر، حوصله و درایت قابل حل است، تصریح کرد: رابطه ایران با چین، یک رابطه رو به توسعه در همه زمینه‌هاست و نیت دو کشور نیز تداوم و ارتقای این همکاری‌ها در عالی‌ترین سطوح است.


وزیر نفت طی دو روز پنجشنبه و جمعه سه دیدار مهم با سه مقام عالی‌رتبه چین در حوزه انرژی داشت که توسعه همکاری‌ها و مناسبات میان دو کشور، محور اصلی گفت‌وگو‌ها با طرف‌های چینی عنوان شده است.


وی با جو جینگ پینگ، رئیس شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی) و نورلی بکری، رئیس سازمان انرژی چین که عالیترین مقام چین در حوزه انرژی محسوب می‌شود، دیدار کرد.


زنگنه همچنین در نخستین ملاقات خود، میهمان «فو»، رئیس شرکت سینوپک، بزرگ‌ترین شرکت پالایش نفت چین بود که وزیر نفت کشورمان در این دیدار با ابراز علاقه بر گسترش همکاری در حوزه‌های مختلف انرژی، انتظارهای ایران در جهت اجرای تعهدات از سوی طرف چینی را مورد تاکید قرار داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته