دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

درگیری در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا

مامورین پلیس حراست از سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا امروز (چهارشنبه) یک نفر را که قصد ورود به محوطه این سفارتخانه داشت، هدف گلوله قرار داده و متوقف کردند.
کد خبر : 119768

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، هنوز انگیزه این فرد و ماهیت حمله وی روشن نیست ولی رسانه های ترکیه با کد فوری این خبر را منتشر کردند.


شبکه تلویزیونی ان.تی.وی گزارش داد، به دنبال تلاش یک نفر چاقو به دست برای ورود به محوطه سفارت اسراییل (رژیم صهیونیستی) در آنکارا، کارکنان این سفارتخانه به پناهگاه پناه بردند.


بنابر این گزارش، مهاجم چاقو به دست تلاش می کرد که از نقطه کنترل پلیس عبور کند که به ضرب گلوله از ناحیه پا، متوقف شد.


فرد مهاجم در نظارت پلیس توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شده و تحقیقات ادامه دارد.


سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا یکی از محل هایی است که تحت مراقبت ویژه نیروهای امنیتی ترکیه قرار دارد و موانع فیزیکی زیادی در کوچه های منتهی به این سفارتخانه ایجاد شده است.


نام این فرد عثمان نوری چالیشکان از اهالی شهر قونیه معرفی شده است.


آنکارا و تل آویو خرداد ماه گذشته با امضای موافقتنامه ای روابط خود را که از سال 2010 میلادی به پائین ترین حد دیپلماتیک رسیده بود، عادی کرده اند.


مجلس ملی ترکیه نیز در اوایل شهریور ماه جاری موافقتنامه آنکارا – تل آویو برای عادی سازی روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی که به دنبال کشتار 9 نفر از شهروندان این کشور در ماه مه سال 2010 میلادی، به پائین ترین سطح دیپلماتیک تعدیل شده بود را پذیرفت.


با این موافقتنامه دو طرف ضمن اعزام متقابل سفیر، پرداخت 20 میلیون دلار غرامت از سوی رژیم صهیونیستی به خانواده های بازماندگان قربانیان کشتی مرمره، راه قانونی محاکمه عاملان قتل شهروندان ترکیه نیز مسدود شد.


به موجب این توافقنامه رژیم صهیونیستی، ظرف 25 روز بعد از اجرایی شدن بابت کشتار 9 نفر از شهروندان کشتی ترکیه ای مرمره در ماه مه سال 2010 میلادی، 20 میلیون دلار به این کشور غرامت پرداخت می کند.


ترکیه برای عادی سازی روابط با رژیم صهونیستی سه شرط داشت، عذرخواهی، پرداخت غرامت و رفع حصر غزه.


روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی به دنبال یورش نظامیان به کشتی مرمره در ماه مه سال 2010 میلادی و کشتن 9 نفر از شهروندان این کشور تیره شد و روابط دیپلماتیک آنکارا - تل آویو به حداقل رسید ولی روابط تجاری دو طرف همچنان ادامه داشت و حتی رشد نیز داشته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: آنکارا تل آویو غزه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته