دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1395 - 15:39

افتخارآفرینی بیمار هموفیلی در مسابقات قهرمانی پومسه

امیر رضا مهربان از اعضای کانون هموفیلی ایران در یازدهمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی کشور موفق به کسب مقام اول در رده سنی 15 تا 17 سال شد.
کد خبر : 119702

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، احمد قویدل، مدیر عامل کانون هموفیلی ایران در این خصوص اظهار کرد: امیر رضا مهربان متولد 1377 از اعضای کانون هموفیلی ایران که از کودکی علاقه بسیار زیادی به ورزش‌های رزمی داشت با توجه به اینکه در زمره بیماران هموفیلی خفیف بود توسط خانواده و با مشاوره بخش درمانی به رشته پومسه که از رشته‌ای تکواندو بدون درگیری با حریف است،هدایت شد.


وی افزود: این قهرمان توانست با پشتکار، ممارست و تمرینات پیوسته به مسابقات قهرمانی کشور راه یابد و با شرکت در مسابقات آسیایی 2015 به مقام سوم آسیا دست پیدا کرد. مهربان امسال با تلاش و انگیزه بالا به مقام قهرمانی کشور رسید و با این پیروزی درخشان به مسابقات جهانی پومسه در پرو که از 21 سپتامبر (31 شهریور ماه 95) تا 2 اکتبر برگزار می‌شود، اعزام شد.


به گفته قویدل؛ بی‌تردید امیر رضا مهربان تاکنون با کسب مقام سوم آسیا در ردیف ورزشکاران بزرگ کشور و افتخار آفرین برای میهن است.


مدیر عامل کانون هموفیلی ایران یادآور شد: کانون هموفیلی ایران ضمن آرزوی موفقیت برای این ورزشکار ارزنده و افتخار آفرین در این صحنه بین المللی جدید افتخار دارد این موفقیت‌های شایسته را به او و جامعه هموفیلی ایران و جامعه ورزشی کشور صمیمانه تهنیت عرض کند.


وی تصریح کرد: ایستادن این عضو کانون بر سکوی سوم آسیا و سکوی نخست قهرمانی کشور و شرکت در مسابقات جهانی افتخار بزرگی برای این موسسه است. امید آن دارم پس از بازگشت این عضو توانا و ورزشکار کانون از مسابقات جهانی در مراسم ویژه‌ای ضمن تقدیر از او توجه جامعه هموفیلی کشور را به ظرفیت‌ها و توانایی‌های ورزشی بیماران و همچنین توجه آنان به انجام فعالیتهای ورزشی مجاز برای بیماران هموفیلی جلب کنیم.


قویدل خاطرنشان کرد:اکنون مسابقات کشوری در رشته‌های شطرنج، تیر انداری، شنا، دارت و تنیس روی میز برای بیماران هموفیلی وجود دارد اما متاسفانه فدراسیون ورزشی مربوطه توجهی به ضرورت تداوم این ورزش‌ها ندارد و چند وقتی یکبار اقدام به برگزاری نمایشی این مسابقات می‌کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: هموفیلی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب