دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تازه ترین شماره‌های فصلنامه تاریخ معاصر ایران منتشر شد

از یخچال‌های خشت و گلی تا یخچال‌های برقی

سال‌ها پیش از آنکه فرنگی‌ها یخچال‌های برقی را اختراع کنند و رفته رفته به شکل و شمایل امروزی تبدیل شود، مردم کشورمان برای خودشان یخچال‌های طبیعی بزرگی درست می‌کردند و از آن بهره می‌برند البته یخچال‌های خشت و گلی! «‌از یخچال‌های خشتی تا یخچال‌های برقی»‌ یکی از مطالبی است که در تازه‌ترین شماره فصلنامه تاریخ معاصر ایران منتشر شده است.
کد خبر : 119701

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران؛ شماره های 67 و 68 فصلنامه تاریخ معاصر ایران از سوی انتشارات موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر شد.


در این شماره «تاریخ در چنبره تعلقات فرقه ای» به قلم سیروس سعدوندیان منتشر شده است.


همچنین در مقاله ای به قلم مظفر شاهدی نگاهی به مبارزات و زندگی آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی از کودتای 28 مرداد تا رحلت مورد واکاوی قرار گرفته است. محمد علی میرزا از تبعید تا مرگ بخش‌هایی از زندگی آخرین شاه قاجار را به تصویر کشیده است.


مهرداری سلطنتی در دوره قاجاریه، مصاحبه‌ای با مهندس غلامعلی باصری درباره طرحهای عمرانی در تاریخ معاصر کشور،‌ کتابچه خیالات اتابکی و آلبومی از تصاویر قزاقان در نگاتیوهای بر جامانده از عصر قاجار مطالب دیگری است که در این شماره از فصلنامه تاریخ معاصر ایران منتشر شده است. این فصلنامه در 347 صفحه و با قیمت 19 هزار تومان در اختیار علاقه مندان به تاریخ قرار دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: یخچال
ارسال نظر
هلدینگ شایسته