دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1395 - 15:28
وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

احداث ورزشگاه دانش‌آموزی به نام «کیمیا علیزاده»

وزیر آموزش و پرورش با توجه به افتخار آفرینی «کیمیا علیزاده» در مسابقات المپیک، تصریح کرد: یک ورزشگاه دانش آموزی به نام «کیمیا علیزاده» در استان البرز احداث خواهد شد.
کد خبر : 119690

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اصغر فانی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در شورای آموزش و پرورش استان البرز که با حضور استاندار البرز در مجتمع رفاهی فرهنگیان ناحیه 4 استان البرز برگزار شد، از چاپ و توزیع 134 میلیون جلد کتاب درسی در بین دانش آموزان سراسر کشور خبر داد و افزود: کار آماده‌سازی این تعداد کتاب درسی برای بیش از 13 میلیون و 700 هزار دانش آموز بسیار سخت است.


وی برگزاری جشنواره‌های جابربن حیان، نوجوان خوارزمی و جوان خوارزمی را در پرورش استعدادهای دانش آموزان موثر خواند و گفت: رشد مشارکت دانش آموزان در طول فعالیت دولت یازدهم، یازده برابر شده است.


وزیر آموزش و پرورش پژوهش‌سراها را مکانی برای تحقیق و پژوهش دانش آموزان و محل تربیت دانشمندان آینده کشور معرفی کرد و ادامه داد: در ابتدای این دولت 297 پژوهش سرا داشتیم و در مدت این سه سال توانستیم این آمار را به 615 پژوهش سرا در 615 منطقه آموزشی کشور برسانیم.


فانی با بیان اینکه که مدت زمان تحصیل دانش آموزان در هنرستان‌ها از 2 به 3 سال افزایش یافته است، تصریح کرد: این موضوع بیانگر عمق حرفه و مهارت آموزی در دانش آموزان است که بر این مبنا باید هنرستانی‌های بیشتری را احداث و تجهیز کنیم تا بتوانیم مهارت آموزی را در دانش آموزان نهادینه کنیم.


وی در ادامه با بیان اینکه نسبت تعداد کتاب‌های غیر درسی به تعداد دانش آموزان در طول مدت فعالیت دولت یازدهم از 4 به 10 افزایش داشته است، یادآور شد: این موضوع نشان می‌دهد که آموزش و پرورش در حد مقدورات خود توانسته است به موضوع کتاب خوانی که از دغدغه‌های رئیس جمهوری بوده جامع عمل بپوشاند.


وزیر آموزش و پرورش بحث توسعه کتابخانه‌ها را از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش با اجرای طرح «کتاب یار» در مدارس توانسته است با همکاری دانش آموزان بحث کتابخوانی در مدارس ترویج دهد.


فانی در پایان با توجه به افتخار آفرینی کیمیا علیزاده در مسابقات المپیک، تصریح کرد: یک ورزشگاه دانش آموزی به نام «کیمیا علیزاده» در استان البرز احداث خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته