دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

علی‌رام نورایی: اگر به عقب برگردیم باز هم در «قلاده‌های طلا» بازی می‌کنم/ تلویزیون آن صلابت و قدرت گذشته را ندارد

علی‌رام نورایی گفت: من نمی‌توانم به خاطر عده‌ای خاص که فقط شعار آزادی را سر می‌دهند اما از همه بدتر برخورد می‌کنند، نقشم را انتخاب کنم. اگر قرار است این افراد در کار من تاثیرگذار باشند و باعث شوند که من در سینما ایفای نقش نکنم یا نقشی به من داده نشود، ترجیح می دهم رشته فعالیتم را تغییر دهم.
کد خبر : 119563

علی‌رام نورایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا در مورد حضورش در سریال «آسپیرین» گفت: «یک سال و نیم پیش از طرف فرهاد نجفی برای بازی در سریال «آسپرین» دعوت به کار شدم. به دلیل شناختی که از کار قبلی نجفی که سریال «ماتادور» بود، از او داشتم، بازی در این سریال را قبول کردم.»


وی ادامه داد: «از زمانی که سریال «آسپرین» در حد ایده بود، در جریان کار بودم. قرار نبود این سریال برای شبکه خانگی ساخته شود، اما بعد از تدوین فصل اول تصمیم بر این شد که از طریق شبکه نمایش خانگی پخش شود.»


این بازیگر ضمن بیان اینکه سریال «آسپرین» در 4 فصل 15 قسمتی خواهد بود، گفت: «هم زمان با پخش فصل اول سریال در حال فیلمبرداری بودیم، الان فیلم‌برداری فصل اول به پایان رسیده و فرهاد نجفی مشغول نگارش فصل دوم سریال است.»


نقش متفاوت و دور از دسترسی که در سریال «آسپیرین» دارم برایم جذاب است


وی بیان کرد: «من برای رسیدن به نقش نیما از شروع نگارش فیلمنامه در جریان قصه بودم و بازخورد خوبی از مخاطبانی که سریال را دیده‌اند داشتم. از قسمت 6 به بعد مخاطبان سریال بیشتر شده‌اند، آن را دنبال می‌کنند و رضایت دارند.»


بازیگر مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» افزود: «ژانر معماگونه‌ای که سریال «آسپرین» به آن پرداخته، کمتر در سریال‌ها دیده بودیم و یکی از دلایل استقبال مخاطبان ژانر و داستان متفاوت آن است. به دلیل متفاوت بودن نقش و قصه متفاوتی که داشت خیلی علاقه‌مند بودم که در این سریال ایفای نقش کنم. یک نقشی که نمونه عینی و واقعی آن خیلی کم وجود دارد و وادارم می‌کرد که در مورد نقش فکر کنم و با نویسندگان در ارتباط باشم.»


وی ادامه داد: «نقش من در سریال آسپرین شخصیتی است که حافظه گذشته خود را از دست داده و حافظه دیگری برای او بازسازی شده است. او داروهای سنگین مصرف می‌کند تا حافظه گذشته‌اش بازنگردد و به همین دلیل نقشی دور از دسترس و هیجان‌انگیز است.»


نورایی در مورد شبکه نمایش خانگی بیان کرد: «فکر می‌کنم ممیزی‌های کمتری که در شبکه نمایش خانگی نسبت به تلویزیون وجود دارد و از طرفی این که مخاطب مبلغی را برای تهیه سی‌دی‌ها و دیدن سریال پرداخت می‌کند، موجب می‌شود سریال‌های شبکه نمایش خانگی با دقت بیشتری از طرف مخاطبان پیگیری شود. با تولید سریال‌ها در شبکه خانگی زمینه ای ایجاد شده برای ساخت و رقابت سریال‌های خوب که تلویزیون و شبکه نمایش خانگی بتوانند مخاطبان را جذب کنند.»


بازیگر سریال «مسافری از هند» عنوان کرد: «هر بازیگری علاقه دارد کار سینمایی بیشتری داشته باشد، اما برای من هر نقشی که بتواند باعث کسب تجربه شود و موجب پیشرفتم شود، مهم است. فرقی برایم نمی‌کند که در چه مدیومی می‌خواهم ایفای نقش کنم؛ حتی اگر نقشی در یک فیلم کوتاه که پایان‌نامه یک دانشجو باشد، به من پیشنهاد شود و برایم جذاب باشد، قبول می‌کنم. بازیگری حرفه‌ای است که می توانی در کنار زندگی روزمره حال و هوای یک انسان دیگر را هم تجربه کنی. هر چه نقش‌ها از خودم دورتر باشد هیجان بیشتری دارد و با علاقه و انرژی بیشتری آنها را بازی می‌کنم.»


وی در مورد آخرین کارهای تلویزیونی‌اش گفت: «پس از سریال «ماتادور»، یک سریال در شبکه 5 به نام «جاده چالوس» را کار کردم. بعد از چند نقش تروریستی که داشتم دوست داشتم نقشی متفاوت را تجربه کنم و به دلیل فصای متفاوت و طنزگونه‌ای که «جاده چالوس» داشت آن را قبول کردم، اما اخیرا پیشنهادی از تلویزیون نداشته‌ام.»


نورایی تصریح کرد: «در سال‌های اخیر شاهد یک سری اتفاقات عجیب و غریب در صدا وسیما بودیم. با وجود پتانسیل بالا، تلویزیون آن صلابت و قدرت گذشته را ندارد و نسبت به گدشته افت محسوسی داشته است؛ حتی در مقاطعی شبکه‌های ماهواره‌ای گوی سبقت را از تلویزیون ربوده‌اند و مخاطبان تلویزیون به حد صفر رسیده است، البته اخیرا با برخی برنامه‌های خوب باز هم توانسته تعدادی از مخاطبان خود را جذب کند. این افت و نزول برای من که با تلویزیون شروع به فعالیت هنری کردم، دردآور بود و امیدوارم دوباره به روزهای خوب و پربیننده تلویزیون برگردیم و شاهد تولید برنامه‌ها و سریال‌های درجه یک در سازمان صدا و سیما باشیم.»


بعد از بازی در «قلاده‌های طلا» روزهای سختی را سپری کردم


بازیگر «قلاده‌های طلا» در مورد حضورش در این فیلم سینمایی گفت: «اگر به عقب برگردیم بازهم در «قلاده‌های طلا» بازی خواهم کرد و اگر قسمت دوم آن را بسازند باز هم ایفای نقش می‌کنم.»


وی افزود: «هیچ‌گاه به خاطر یک سری افراد خاص بازی و نقش را انتخاب نمی‌کنم. من بازیگرم و یک نقش خوب و خوش پتانسیل به من پیشنهاد شد و قبول کردم. در فیلم «قلاده‌های طلا» هم با توجه به صحبت‌های کارگردان نقش را قبول کردم. داستان فیلم برایم جذاب بود و در انتها نشان داد که پیام اتحاد را برای همه مردم کشور دارد. ما به خاطر اختلاف سلیقه نباید به صورت یکدیگر چنگ بزنیم و این نکته‌ای بود که در فیلم «قلاده‌های طلا» به آن اشاره شده بود.»


این بازیگر ضمن بیان اینکه کسانی که فیلم را ندیده‌اند نمی‌توانند در مورد آن قصاوت کنند، گفت: «من نمی‌توانم به خاطر عده‌ای خاص که فقط شعار آزادی را سر می‌دهند اما از همه بدتر برخورد می‌کنند، نقشم را انتخاب کنم. اگر قرار است این افراد در کار من تاثیرگذار باشند و باعث شوند که من در سینما ایفای نقش نکنم یا نقشی به من داده نشود ترجیح می دهم رشته فعالیتم را تغییر دهم.»


وی افزود: «بعد از بازی در فیلم «قلاده‌های طلا» روزهای سختی را سپری کردم و خیلی‌ها به من سخت گرفتتد و خواستند که مرا به حاشیه ببرند، اما همچنان ایستاده‌ام و از تصمیمی که گرفتم پشیمان نیستم. من بازیگرم و به خاطر نقش خوبی که بود پیشنهاد را قبول کردم و می‌دانستم که بازی در این فیلم تبعاتی برایم خواهد داشت. شاید خط فکری من با کارگردان یکی نبود، اما هدف فیلم که به اتحاد و همدلی مردم تکیه داشت، برایم مهم بود.»


گفت‌وگو از احمدرضا معراجی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته