دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1395 - 09:36
در گفت‌وگو با آنا؛

حجازی: مشکل گلزنی استقلال هنوز پابرجاست/ منصوریان مقابل ذوب‌آهن یک اشتباه داشت

مربی سابق استقلال گفت: کاملا مشخص است که بازیکنان استقلال برنامه‌های متنوعی برای گلزنی دارند اما مهاجمان در زدن ضربه آخر دقت ندارند.
کد خبر : 119509

آتیلا حجازی درگفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره اولین پیروزی استقلال در لیگ شانزدهم که دیروز مقابل ذوب‌آهن رقم خورد گفت: «خیلی خوشحال شدم که استقلال به اولین برد خود دست یافت و از بحران نبردن خارج شد. علیرضا منصوریان به خوبی از تعطیلات لیگ برتر استفاده کرد و ما در 2 دیدار قبلی تیم برابر ماشین‌سازی و پرسپولیس هم شاهد استقلال متفاوتی بودیم که در 4 هفته اول نشانی از یک تیم مدعی نداشت.»


او در ادامه افزود: «استقلال برابر ماشین‌سازی به مراتب بهتر از بازی‌های اولیه بازی کرد و در روز بازی با پرسپولیس هم از حریف خود برتر بود اما نتوانست 3 امتیازهای آن دو بازی را به‌دست بیاورد. دلیلش هم فشار روحی و روانی است که از بازی‌های گذشته بر روی تیم بود و بازیکنان در زدن ضربات آخر دقت کافی را نداشتند وگرنه استقلال می‌توانست ماشین‌سازی و پرسولیس را شکست دهد و با 4 امتیاز بیشتر در رده‌های بالایی جدول پیش از دومین تعطیلات لیگ قرار بگیرد.»


مربی پیشین استقلال با اشاره به بازی هجومی آبی‌پوشان برابر ذوب‌آهن بیان داشت: «ما در بازی دیشب هم شاهد برتری استقلال در حملات بودیم. کاملا مشخص است که بازیکنان تیم برنامه‌های متنوعی را برای باز کردن دروازه حریفان داشتند ؛برنامه‌‌هایی که آنها را در تمرینات پیگیری کرده‌اند اما هنوز در زدن ضربات آخر مهاجمان با آرامش به توپ ضربه نمی‌زنند. همین عامل باعث شد تا ذوب‌آهن تنها 2 بار دروازه‌اش باز شود.»


وی ادامه داد:«یکی از اشتباهاتی که منصوریان در هفته‌های اول می‌کرد بازی ندادن به فرشید اسماعیلی بود. او فصل گذشته نشان داد که بازیکن با انگیزه‌ای است و به نظرم در بازی دیشب ستاره استقلال در زمین بود. او برابر پرسپولیس و ماشین‌سازی هم بهترین بازیکن استقلال بود. یکی دیگر از کارهای خوب منصوریان در بازی دیشب بازی دادن به بختیار رحمانی بود. شاید او هنوز خودش را در استقلال پیدا نکرده اما به مرور زمان می‌تواند نقش تاثیرگذارش را در زمین پیاده کند.»


حجازی با انتقاد از بیرون ماندن هرائر مگویان در بازی استقلال برابر ذوب‌آهن تصریح کرد: «اینکه یعقوب کریمی در دفاع چپ بازی کرد حرکت کاملا هوشمندانه‌ای بود. او به خوبی دفاع چپ را پوشش داد و بارها با فرارهای خود تیم ذوب‌آهن را تحت فشار قرار داد. در این میان مگویان که در بازی برابر پرسپولیس و ماشین‌سازی در دفاع چپ بازی کرد و نتوانست نمایش دلچسبی داشته باشد باید به دفاع مرکزی می‌آمد و در کنار یعقوب کریمی بازی می‌کرد. ذوب‌‌‌آهن در نفوذهای کریمی به خوبی از جای خالی او استفاده می‌کرد و موقعیت‌های خوبی را خلق کرد که یکی از آنها هم تبدیل به تنها گل این تیم اصفهانی شد.»


او خاطرنشان کرد: «به‌نظرم مگویان بهتر از رابسون جانواریو بازی می‌کند و به واسطه 2 سال حضور در استقلال به خوبی فضای تیم را می‌شناسد. او بهتر می‌تواند با رحمتی هماهنگ شود و زبان فارسی را هم بلد است. به طور کل او مدافع سرسخت‌تری از جانواریو است و بازدهی خط دفاعی استقلال را بالاتر می‌برد. به نظرم در بازی دیشب اشتباهات مدافع فرصت‌های گلزنی زیادی را به مهاجمان ذوب‌آهن داد که عدم دقت مهاجمان حریف باعث شد تا استقلال 3 امتیاز را به‌دست آورد.»


حجازی در پایان در مورد اینکه به نظرش استقلال چه زمانی می‌تواند در بین تیم‌های بالای جدولی قرار بگیرد، عنوان کرد: «منصوریان ثابت کرد که در تمرینات به خوبی می‌تواند عقب‌ماندگی تیم را جبران کند. به‌نطظرم در شروع مجدد رقابت‌های لیگ شاهد بازی‌هایی بهتر از 3 بازی اخیر هم خواهیم بود. در این بین مهاجمان استقلال باید آمار گلزنی‌شان را بالا ببرند. موقعیت‌های زیادی هدر می‌رود که می‌تواند در عین برتری تیم به کسب امتیاز منجر شود. اگر مشکل گلزنی تیم برطرف شود به جرات می‌توان گفت که استقلال جدی‌ترین ضعف خود را پوشش داده و آن وقت می‌تواند مدعی قهرمانی هم باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته