دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آیت‌الله نوری همـدانی :حوزه علمیه واقعه غدیر را به جهانیان تبیین کند

حضرت آ‌یت الله العظمی حسین نوری همدانی مدظله العالی با تأکید بر این که حوزه باید فکر غدیر را با دلیل و برهان برای کل جهان تبیین کند، گفتند: مسأله غدیر قم صرفا یک مسأله مقطعی و تاریخی نیست بلکه موضوع بسیار مهم سیاسی، فرهنگی و مذهبی به شمار می رود که در این روز بزرگ دین اسلام کامل می شود.
کد خبر : 119375

به گزار ش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله نوری همدانی، این مرجع تقلید در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تبریک عید سعید غدیر گفتند: عید غدیر اعم اعیاد بوده و از دیگر عیدها مهم تر و بابرکت تر است.


ایشان افزودند: مسأله غدیر قم صرفا یک مسأله مقطعی و تاریخی نیست بلکه موضوع بسیار مهم سیاسی، فرهنگی و مذهبی به شمار می رود که در این روز بزرگ دین اسلام کامل می شود، پس از اتمام نبوت، امامت به جای آن می نشیند تا تمام ارزش هایی که به وجود آمده بود را تداوم ببخشد و حفظ کند.


مرجع عالیقدر با بیان اینکه امام علی(ع) از جهات گوناگون برای امامت و حکومت بر جامعه اسلامی بر دیگران برتری داشته اند که 30 مورد آن جمع آوری شده است. عصمت، نص و افضلیت، سه ویژگی خاص امام علی (ع) برای امامت می باشد.


حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی با بیان این که ما در مسیر امامت به صورت استوار مانده ایم، گفتند: امامت همانند نبوت امری جعل شده از سوی خداوند متعال است، افتخار ما این است که پیرو مکتب غدیر هستیم که باید آن را برای همگان تبیین کنیم.


معظم له با تأکید بر این که حوزه باید فکر غدیر را با دلیل و برهان برای کل جهان تبیین کند، اظهارداشتند: جامعه مدیر می خواهد و صفاتی دارد که آن ها اهل بیت(ع) هستند، تا کنون هر وقت غیر ایشان کسی روی کار آمده نتیجه آن را دیده ایم که چه شده است؛ افتخار ما این است که شیعه چنین فکری دارد و از تفکر غدیر تبعیت می کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته