دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1394 - 09:42

انتقاد مقام اماراتی از موضع بی‌طرفانه پاکستان درباره تحولات یمن

وزیر مشاور دولت در امور خارجه امارات نسبت به موضع روز گذشته (جمعه) پاکستان درباره اعلام بی‌طرفی در قضایای یمن و مشارکت نکردن در عملیات نظامی «توفان قاطعیت» به سرکردگی عربستان انتقاد کرد.
کد خبر : 11934

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «الوفد»، «انور محمد قرقاش» وزیر مشاور دولت در امور خارجه امارات در پیامی که در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرد، نوشت: از پاکستان می‌خواهیم تا موضعی واضح و شفاف به سود منافع استراتژیک با کشورهای خلیج (فارس) بگیرد. اتخاذ مواضع مبهم و متناقض می‌تواند سرنوشت ناخوشایندی برای اسلام‌آباد به‌دنبال داشته باشد.


براساس این گزارش، وزیر مشاور امورخارجه امارات افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس از مسیری خطرناک و سرنوشت‌ساز عبور می‌کنند که امنیت استراتژیک را می‌آزماید و اکنون لحظه‌ای حقیقی است که هم‌پیمان حقیقی از غیر‌حقیقی تمیز داده خواهد شد.


پارلمان پاکستان روز گذشته (جمعه) درخواست عربستان برای مشارکت در جنگ یمن را به رای گذاشت و در نهایت موضع پاکستان را بی‌طرفانه و به عنوان میانجی برای پایان دادن به بحران یمن اعلام کرد.


همچنین نمایندگان پارلمان پاکستان هرگونه حمله به عربستان را خط قرمز خود خواندند و حمایت از تمامیت ارضی این کشور را اعلام کردند.


از سوی دیگر سرهنگ «احمد عسیری» سخنگوی عملیات «توفان قاطعیت» اعلام کرد که نیروهای نظامی پاکستان می‌توانند به ائتلاف افزوده شوند ولی مشارکت نکردن آنها تاثیری بر روند عملیات نخواهد گذاشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته