دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1395 - 16:39

دانمارک و بریتانیا به مشارکت در حمله به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور اعتراف کردند

بنابر اعلام یک مقام عالی‌رتبه نظامی دانمارک، نیروی هوایی این کشور در حمله هوایی اخیر ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا به شهر دیرالزور سوریه شرکت داشته است.
کد خبر : 119335

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری الحدث، یک فرمانده نظامی دانمارک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «دو جنگنده اف 16 دانمارکی در حمله هوایی به مواضع ارتش سوریه به همراه جنگنده‌های کشورهای دیگر حضور داشتند.»


وی افزود: «این حملات بلافاصله پس از اعلام روسیه درباره اینکه مواضع نیروهای سوری مورد اصابت این جنگنده‌ها قرار گرفته‌اند، متوقف شد.»


از سوی دیگر دولت بریتانیا نیز اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش این کشور در حمله ائتلاف بین‌المللی به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور مشارکت داشتند.


این در حالی است که پیشتر مسئولان استرالیایی اعتراف کرده بودند نیروی هوایی این کشور در کنار نیروی هوایی آمریکا در حمله ائتلاف بین‌المللی به پایگاه ارتش سوریه در نزدیکی دیر الزور مشارکت داشتند.


شنبه برای نخستین بار ارتش سوریه اعلام کرد که مواضع ارتش این کشور در نزدیکی فرودگاه دیرالزور که در حال نبرد با نیروهای گروه تروریستی داعش بودند توسط جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا مورد حمله قرار گرفتند. در پایان همان روز وزارت دفاع روسیه ضمن تأیید این حمله، اعلام کرد که در جریان این حمله هوایی، بیش از 90 نظامی کشته و 100 تن دیگر زخمی شدند.


مقامات نظامی آمریکا در توجیه این حمله اظهار کردند که جنگنده‌های ائتلاف، نیروهای سوری را با سربازان داعش اشتباه گرفته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته