دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1395 - 12:40
یک فوق تخصص شبکیه در گفت‌و‌گو با آنا عنوان کرد:

آیا جدا شدن پرده شبکیه چشم خطرناک است؟

یک فوق تخصص شبکیه عنوان کرد: پارگی پرده چشم نیاز به جراحی اورژانسی دارد زیرا ممکن است موجب نابینایی شود.
کد خبر : 119231

دکتر علی عبدالهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره علائم پارگی پرده شبکیه، گفت: به طور کلی زمانی که افراد متولد می‌شوند یک ژلی بنام زجاجیه درون چشم قرار دارد که دارای قوام بالایی است و به خوبی شبکیه چشم را پوشش می‌دهد. با افزایش سن قوام زجاجیه کاهش پیدا می‌کند به گونه‌ای که این کاهش شبکیه چشم را در معرض خطر قرار می‌دهد و احتمال افزایش فشار بر شبکیه و کنده شدن قسمتی از آن شود.


وی افزود: کنده شدن شبکیه با از دست رفتن بینایی همراه است به گونه‌ای که اگر کاملا جدا شود فرد بینایی نخواهد داشت و اگر قسمتی از آن جدا شود فرد از قسمت جدا شده بینایی نخواهد داشت.


این فوق تخصص شبکیه وارد شدن ضربه به سر، صورت و اطراف چشم را از مهمترین علت جدا شدن شبکیه دانست و یادآور شد: ابتلا به برخی بیماری‌های خاص مانند نزدیک بینی شدید، افزایش قطر کره چشم، ابتلا به مگس پران همراه با جرقه و ... از مهم‌ترین علل جدا شدن پرده شبکیه است.


عبدالهی با تاکید بر اینکه جدا شدن شبکیه نیاز به جراحی اورژانسی دارد، خاطرنشان کرد: افراد در معرض خطر به محض مختل شدن بینایی یا قسمتی از آن باید فوری به پزشک مراجعه کنند زیرا تاخیر در درمان احتمال نابینایی را به همراه دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: بینایی شبکیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته