دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1394 - 08:52
رئیس شورای سیاستگذاری سما استان گیلان:

ارتقای کیفیت، آموزش‌های مهارت‌محور و فعالیت‌های دانش‌بنیان در اولویت برنامه‌های سما قرار دارد

رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان گیلان بر ارتقاء کیفیت، توجه به آموزش‌های مهارت‌محور و فعالیت‌های دانش‌بنیان در آموزشکده‌ها و مدارس سما استان گیلان تأکید کرد.
کد خبر : 11921

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رحمت علی صابری حقایق در دیدار با مسئولان سما واحد رشت، مدیران آموزشکده سما و مدیران مدارس سما شهر رشت که به مناسبت آغاز سال جدید برگزار شد با تبریک سال جدید اظهار کرد: برای تحقق اهداف فوق باید از فرصت کلاس های فوق برنامه در مدارس و آموزش های کوتاه مدت که نیاز به برنامه ریزی میان مدت دارد، استفاده کنیم و در دوره های آموزش کوتاه مدت، توجه به کیفیت و مهارت محوری را در اولویت قرار دهیم.


صابری با تأکید بر اهمیت حوزه های فرهنگی و پژوهشی گفت: در حوزه های فرهنگی و پژوهشی باید گام های بیشتری برداریم. در حوزه فرهنگی موضوعات سلامت، اعتیاد و مواد مخدر و رسانه دیجیتال موضوعات مهمی بوده و در این خصوص باید فرزندان خود را هدایت تا به درستی وارد فضای دیجیتال شوند و از رسانه درست استفاده کنند و در حوزه پژوهشی نیز با جذب هدفمند بودجه پژوهشی، باید طرح های پژوهشی را که وضعیت مدارس، آموزشکده ها و سازمان سما را بهبود بخشند، در دست اجرا قرار دهیم.


وی ادامه داد: برای رشد سازمان باید به فکر تحول منابع انسانی باشیم و در این خصوص باید به آموزش کارکنان موجود جهت توانمند سازی آنها و شایسته سالاری اهمیت دهیم و مدیران باید با توجه به نیروهای زیرمجموعه خود و پتانسیل های داخلی، به سایر نیروها نیز جهت بروز توانائی ها اعتماد کنند و اساسی ترین اقدام در این زمینه سیستم چرخش شغلی است.


صابری گفت: برای افزایش پویایی و بهره وری سازمان باید از نیروهای موجود استفاده بیشتری کنیم. در حوزه هایی که با کمبود نیرو مواجه هستیم، می توانیم از طریق جابجایی و در حوزه هایی که نیروی مازاد داریم باید با توجه به وجود زیرساخت های لازم به جای کاهش نیرو با افزایش فعالیت مشکلات را حل کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته