دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1394 - 09:20

راهپیمایی گسترده یمنی‌ها در سایه پرواز جنگنده‌های سعودی

مردم یمن با بی‌توجهی به پرواز جنگنده‌های عربستانی بر فراز صنعا، در محکومیت ادامه حمله عربستان به کشورشان، هدف قرار دادن شهروندان بی‌دفاع و انهدام زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی راهپیمایی کردند.
کد خبر : 11920

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «یمنی‌پرس»، شرکت‌کنندگان در تظاهرات، سکوت کشورهای عربی و غیر عربی در قبال حمله عربستان به یمن را که نقض آشکار منشور ملل متحد و موازین بین‌المللی است، محکوم کردند.


تظاهرکنندگان از همه نیروهای سیاسی و ملی، خواستند با حفظ وحدت جبهه داخلی، کنار گذاشتن اختلافات و ایستادن در صفی واحد در برابر حمله عربستان به یمن مقابله کنند.


مردم یمن در این تظاهرات همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب عمل خواستند به مسئولیت قانونی، اخلاقی و انسانی و وظیفه مداخله فوری به منظور متوقف ساختن حمله ظالمانه و غیر موجه عربستان و هم‌پیمانانش به یمن عمل کند.


تظاهرکنندگان این تجاوز را مغایر با همه موازین و قوانین بین‌المللی درباره وحدت، حاکمیت و استقلال کشورها دانستند و بر رد دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورشان تأکید کردند.


مردم یمن همچنین از نهادهای قضایی و حقوقی داخلی و بین‌المللی خواستند تا در زمینه اتخاذ تدابیر قانونی علیه حامیان این تعدی که باعث کشتار مردم یمن و نابودی تأسیسات زیربنایی آن شده است، فوری عمل کند و این افراد هر چه زودتر برای محاکمه به خاطر اقداماتشان که مغایر با حاکمیت و استقلال یمن است، تحویل دادگاه داده شوند.


تظاهرکنندگان از مردم کشورهای عربی و اسلامی خواستند تا دولت‌های شرکت‌کننده در ائتلاف آمریکایی و عربستانی را برای توقف حمله و شکستن محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن تحت فشار قرار دهند.


در بیانیه راهپیمایان نیز آمده است: هدف از ادامه حمله عربستان با حمایت آمریکا که منجر به کشتار مردم یمن و تخریب تأسیسات زیربنایی کشور، هدف قرار دادن و محاصره غیرنظامیان و جلوگیری از ورود غذا، دارو و سوخت به عنوان نیازهای اساسی شهروندان شده است، به زانو در آوردن این ملت و وادار کردن آن به پذیرش منویات عربستان است.


در این بیانیه آمده است: بسیاری از ملت‌های آزاده و نظام‌های میانه‌رو امروز در کنار ملت یمن در برابر این حمله ددمنشانه ایستاده‌اند و مردم یمن از موضع کشورها، دولت‌ها و ملت‌های آزاد و شجاع مانند ایران، سوریه، لبنان، روسیه، چین، ونزوئلا و عمان در این زمینه قدردانی می‌کنند.


بیانیه تصریح کرد: جنگ فعلی در یمن، جنگ تمام مردم یمن علیه القاعده و داعش است که مردم یمن را کشته‌اند. همبستگی مردم یمن و کمک آنان به ارتش و کمیته‌های مردمی برای پاکسازی استان‌های یمن از تکفیری‌ها بهترین دلیل برای اثبات این حقیقت است که مردم یمن قادر به حل مشکلات، پاکسازی وطن و حفظ ثبات و خنثی‌سازی تمام توطئه‌ها هستند.


انتهای پیام/

برچسب ها: صنعا ایران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته