دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1395 - 10:47

روسیه: 50 مورد نقض آتش‌بس در یک شبانه روز در سوریه ثبت شده است

منابع خبری گزارش کردند در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۰ مورد نقض آتش‌بس تروریست‌ها و نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در سوریه ثبت شده است.
کد خبر : 119173

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری روسیاالیوم، مرکز مصالحه میان طرف‌های بحران سوریه در حمیمیم واقع در حومه لاذقیه اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته بیش از 50 مورد نقض آتش‌بس را در حومه‌های حلب، دمشق، حماه، درعا، لاذقیه و حمص ثبت کرده است.


پایگاه اینترنتی وزارت دفاع روسیه روز گذشته (یکشنبه) با انتشار بیانیه‌ای به‌نقل از این مرکز روسی اعلام کرد: «17 مورد نقض آتش‌بس در حومه حلب، 11 مورد در حومه دمشق، هفت مورد در حماه، هفت مورد در درعا، پنج مورد در لاذقیه و سه مورد در حومه حمص ثبت شده است.»


در این بیانیه آمده است:‌ «گروه‌های مسلح با بمب‌های سنگین و موشک‌ مزارع شهرک شیخ علی در حلب و اطراف آن و مناطق مسکونی در راموسه و اطراف جاده کاستیلو را هدف قرار دادند.»


با توافق میان مسکو و واشنگتن، آتش‌بس در سوریه از دوشنبه هفته گذشته به مدت یک هفته آغاز شده است. این درحالی است که از همان ساعات ابتدایی موارد متعددی از نقض آتش‌بس از سوی نیروهای تحت حمایت آمریکا گزارش شد.


روز شنبه نیز جنگنده‌های آمریکایی مواضع ارتش سوریه در دیرالزور را هدف قرار دادند و حدود 80 سرباز ارتش سوریه را کشتند. روسیه این اقدام آمریکا را نقض فاحش توافق آتش‌بس خواند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته