دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1395 - 10:48
یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌و‌گو با آنا عنوان کرد:

عمده عفونت‌های دستگاه تنفسی از دانش‌آموزان به خانواده‌ها منتقل می‌شود/ مراقب بیماری‌های مدرسه‌ای باشید!

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه عمده عفونت‌های دستگاه تنفسی از دانش آموزان به خانواده‌ها منتقل می‌شود، عنوان کرد: رعایت بهداشت فردی توسط دانش‌آموز بیمار موجب قطع زنجیره انتقال بیماری می‌شود.
کد خبر : 119163

دکتر مسعود مردانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه به بازگشایی مدارس و لزوم رعایت بهداشت فردی در دانش آموزان، گفت: با آغاز فصل پائیز و کاهش نسبی درجه حرارت هوا، احتمال بروز عفونت‌ دستگاه تنفسی فوقانی تشدید می‌یابد.


وی افزود: مدارس یکی از مهم‌ترین مراکز بروز و شیوع این عفونت‌‌ها است به گونه‌ای که اگر دانش آموز مبتلا در مدرسه بهداشت را رعایت نکند می‌تواند به راحتی سایر دوستان و خانواده آنها را مبتلا سازد.


این فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در ادامه با بیان اینکه به همین دلیل به والدین و مربیان توصیه می‌شود اصول رعایت بهداشت فردی را به دانش آموزان بیاموزند، یادآور شد: هم‌چنین باید به دانش آموزان آموخت که از همکلاسی خود که دارای علائم آبریزش بینی، سرفه، عطسه و ... است دوری کنند و به هیچ عنوان با آنها تماس و دیده بوسی نداشته باشند.


مردانی دست دادن و دیده بوسی با فرد مبتلا به عفونت دستگاه تنفسی فوقانی را مهم‌ترین راه انتقال عوامل بیماری‌زا دانست و گفت: هم‌چنین والدین و مربیان باید به دانش‌آموز بیمار بیاموزند که در هنگام عطسه و سرفه برای جلوگیری از انتقال عوامل بیماری‌زا از دستمال یک‌بار مصرف استفاده کنند و تا حد امکان دانش آموز به مدت 3 تا 4 روز در منزل بماند و استراحت کند.


این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید بدانند در هنگام بیماری باید از دستمال یکبار مصرف استفاده کنند و پس از استفاده آن را در سطل زباله بیندازند زیرا نگه‌داری و استفاده مجدد از دستمال بیماری خود فرد را نیز تشدید می‌کند به همین دلیل والدین موظف هستند علاوه بر آموزش نکات لازم دستمال‌های یکبار مصرف را برای دانش آموزان تهیه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته