دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1395 - 10:02

نشست ضد ایرانی شورای همکاری خلیج‌فارس در نیویورک

وزیران امور خارجه عضو شورای همکاری خلیج‌فارس با برگزاری نشستی در نیویورک مدعی شدند که ایران در حال سیاسی کردن حج است.
کد خبر : 119157

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه اینترنتی شبکه العربیه، نشست وزیران امور خارجه عضو شورای همکاری خلیج‌فارس روز گذشته (یکشنبه) با هدف هماهنگی قبل از آغاز کار مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در مقر نمایندگی عربستان در نیویورک برگزار شد.


در این نشست کشورهای عضو شورا همچون گذشته ادعای خود درباره حملات نظام بشار اسد و کشورها و نهادهای حامی سوریه به شهر حلب و محاصره آن را تکرار کردند.


علاوه بر این، وزیران امور خارجه عضو شورا به موضوع ایران پرداختند و ضمن اینکه مجددا مدعی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عضو شورا و منطقه شدند، آنچه اقدامات ایران در سیاسی کردن حج خواندند را محکوم کردند.


آن‌ها همچنین در پایان نشست خود با صدور بیانیه‌ای، مدعی شدند که ایران در حال سیاسی کردن فریضه حج و سوء استفاده از آن برای توهین به عربستان است.


وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری بر تصمیم قبلی این شورا درباره تروریستی دانستن مقاومت لبنان و همه گروه‌های وابسته به آن، تأکید و از اقدام بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در حذف نام ائتلاف عربی به رهبری عربستان از لیست سیاه قاتلان کودکان، قدردانی کردند.


آن‌ها در این بیانیه از اقدام کنگره آمریکا در تصویب قانونی با عنوان عدالت علیه حامیان تروریسم، این اقدام کنگره را برخلاف قانون بین‌الملل دانستند. قانون مذکور به خانواده‌ها و بازماندگان قربانیان حملات 11 سپتامبر اجازه می‌دهد از عربستان شکایت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته