دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1395 - 23:17

شریعتمداری: برجام خسارت محض بود/ قاسم سلیمانی دست بیرون آمده مالک اشتر از آستین علی زمان است

مدیر مسئول روزنامه کیهان در همایش «خسارت محض» با اشاره به پیامدهای برجام و FATF تأکید کرد: مذاکره راه مواجهه با غرب و آمریکا نیست و با گفتمان امام (ره) و رهبری در تقابل است.
کد خبر : 119119

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا حسین شریعتمداری؛ مدیر مسئول روزنامه کیهان در همایش «خسارت محض»، در مقدمه معرفی پیامدهای برجام و FATF برای کشور و نقد عملکرد حامیان آن گفت: سلطه شیطان بر کسانی است که ولایت و دوستی او را پذیرفته اند. وقتی شخصی شیطان را به قلب خود راه می دهد دیگر صاحب آن دل نیست ممکن است با او شریک شود احتمال وقوع لغزش های اصلی در انسان پدید می آید.


وی با اشاره به داستان خیانت جاموسیار و ماهیار در حمله اسکندر به ایران و قتل آن دو توسط اسکندر تاکید کرد : دوستان ما توصیه حکیمانه حضرت امام، مبنی بر آنکه «هرچه داد دارید بر سر آمریکا بکشید» را فراموش کردند یا به عبارتی کنار گذاشتند. اما نظر امام فراموش شدنی نبود، سکه رایج بود و نمی توان آن را کنار گذاشت مگر آنکه سکه تقلبی ضرب کرد و دوستان چنین کردند؛و مدعی شدند امام هم معتقد به ادامه شعار «مرگ بر آمریکا» نبود.


وی ادامه داد: چون عاشورا همه چیز ما بود، گفتند پیام عاشورا هم مذاکره بود. نهیب حضرت اباعبدالله(ع) بر سرعمر سعد را مذاکره تعبیرکردند و عجیب آنکه ازنقطه دیگرعاشورا درس نگرفتند و دست ردی را که حضرت ابوالفضل(ع) به سینه شمر زد و حاضر نشد اردوگاه حسین(ع) را به رفاقت با عمر سعد ترک کند. او درباره علت مقدمه قرار دادن این روایات اینطور عنوان کرد: چراکه معتقدم جریان دشمنی از اینجا آغاز شده و به زمان ما رسیده است.


شریعتمداری در ادامه با بهره‌گیری از تمثیل نوع "عملکرد قلب مصنوعی" نوع رفتار آمریکا با ما را اینطور توصیف کرد: ترفندی که آمریکا در مواجهه با ما از آن استفاده می‌کند سبب می‌شود ما گام‌به‌گام به سوی آنچه آن‌ها می‌خواهند برویم.


وی با اشاره به این مسئله، برجام را اینگونه ارزیابی کرد: دستاورد برجام به تعبیر خود آقایان تقریبا هیچ و تحقیقا هیچ بود و ای کاش تنها چنین بود؛در واقع برجام خسارت محض بود.


مدیر مسئول کیهان ادامه داد: در ابتدای امر این مسئله مشخص نیست، اما آنچه دوستان ما می‌پنداشتند با آنچه در عمل رخ داد در تقابل هم قرار دارد. دوستان ما مدعی بودند این برجام فتح الفتوح و آفتاب تابان است، آن ها مذاکرات وین پیروزی ایران در مقابل قدرت‌های بزرگ جهانی تعبیر کردند؛ هرچند امروز دیگر چنین ادعاهایی را مطرح نمی‌کنند و تنها بر آن تأکید می‌کنند که با برجام، سایه شوم جنگ بر سر کشور را دور کرده‌اند. من در پاسخ به آن‌ها می گویم: این گفته‌ها شوخی است، آمریکا از سال2009 رسما اعلام کرده است که وارد جنگ مستقیم نمی‌شود و تنها در جنگ‌های نیابتی حضور می یابد.


وی افزود: اگر شما کشور را از نظر نظامی تضعیف کنید و آمریکا با کمترین احتمال پیروزی برای خود لحظه‌ای برای جنگ با ما درنگ نمی‌کند.


شریعتمداری با اشاره به جملات تیم مذاکره‌کننده و دولتمردان مبنی بر "سایه جنگ را دور کردیم" و "برای کشور عزت آوردیم"، گفت: دستاوردها از میدان‌های قابل ارزیابی خارج و به میدان‌های غیرقابل ارزیابی وارد می‌شود. ما در حالی برای مذاکرات برجام به میدان رفتیم که دست‌هایمان در مقابل دشمن بالا بود.


چرا ما به بهانهFATA باید بپذیریم 178 شخصیت حقیقی و حقوقی خود را تحریم کنیم؟ و این‌ها کسانی جز سپاه پاسداران، سپاه قدس، قرارگاه خاتم‌الانبیا و شخص قاسم سلیمانی که به‌حق دست بیرون آمده مالک اشتر از آستین علی زمان است، نیستند

شریعتمداری با اشاره به گزارش رادیو فرانسه درباره وضعیت ایران درزمان مذکرات گفت: ارزیابی غرب از وضعیت کنونی دولت ایران،تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش حقوق ملی می‌بیند، بر مبنای چنین جمع‌بندی، خریدار صبور وضعیت فروش را دشوارتر و قیمت فروش را کمتر خواهد کرد.


وی ادامه داد: وقتی برجام را به ما تحمیل می‌کنند، دو راه پیش روی ما قرار دارد؛ یا آنکه راه آمده را بازگردیم و یا آنکه مسیر را ادامه دهیم.


مدیر مسئول کیهان گفت: در چنین شرایطی که هیچ دستاوردی از برجام برای ما حاصل نشده است و دوستان همچنان بر ادامه دادن این مسیر اصرار می‌ورزند باید دستاوردی ایجاد کنیم؛ اینجا همان نقطه ای است که عملکرد ما شبیه قلب مصنوعی می شود و FATF به بهانه عدم اطمینان بانک های غربی برای همکاری با بانک‌های ایرانی به میدان می‌آید.


وی با طرح این مسئله گفت: چرا ما باید بپذیریم 178 شخصیت حقیقی و حقوقی خود را تحریم کنیم؟ و این‌ها کسانی جز سپاه پاسداران،سپاه قدس،قرارگاه خاتم الانبیاء و شخص قاسم سلیمانی که به حق دست بیرون آمده مالک اشتر از آستین علی زمان است، نیستند.


او در تصریح آنچه در FATFبرای ایران اتفاق می افتد گفت: این آقایان برای فرار از غرب به اینجا پناه آورده‌اند؛ در حالی که این از برجام هم خطرناک تر است. چراکه ما در تعریف تروریسم با غرب اختلاف نظر داریم و از سوی دیگر اطلاعات مهم و اساسی را در مقابل هیچ در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد.


شریعتمداری ادامه داد: این مسیری است که برجام ما را به سوی آن می‌برد و باید در جایی آن را متوقف کرد.


وی افزود: یقین بدانید خروجی برجام،ورودی داعش است،چراکه آمریکا حاضر نیست وارد جنگ مستقیم با ما بشود و داعش دست پرورده اوست.


مدیر مسئول کیهان در پایان گفت: موقعیت کنونی ما در جهان و منطقه خطیر است اما خطرناک نیست و کسانی که بحران ندیده‌اند آن را بحرانی تلقی می‌کنند، در حالی که ما از بحران‌ها و عقبه‌های دشوارتری با ایمان به خدا عبور کرده‌ایم. ما نباید از رجزخوانی‌های دشمن نترسیم؛ آقا بارها تأکید کردند: «هر آنچه ما را نکشد، ما را قوی‌تر می‌کند» و جایگاه کنونی ما نتیجه چنین تفکری است.


همایش «خسارت محض» عصر روز گذشته ـ یکشنبه ـ به همت بسیج دانشجویی برخی دانشگا‌ه‌ها و جمعیت دانشجویان عدالتخواه و دانشجویان مستقل و دفتر تحکیم وحدت، با محوریت نقد برجام، FATF و چارچوب قراردادهای نفتی (IPC) در حوزه هنری تهران برگزار شد.


در این مراسم، چهره‌های اصولگرا و منتقدان شناخته شده دولت چون حجت‌الله عبدالملکی؛ استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق، سید یاسر جبرائیلی؛ معاون پژوهشی خبرگزاری فارس، دکتر مسعود درخشان؛ رئیس دانشگده الهیات و اقتصاد دانشگاه امام صادق، محمد‌صادق کوشکی، حسین شریعتمداری؛ مدیر مسئول روزنامه کیهان، محمدحسین قدیری ابیانه، حسینعلی حاجی‌دلیگانی؛ نماینده مجلس، دکتر روستاآزاد و دکتر فؤاد ایزدی به سخنرانی و نقد عملکرد دولت در زمینه انعقاد قراردادهای بین‌المللی پرداختند.


در این نشست، از آنچه دولتمردان کنونی به عنوان دستاوردهای خود معرفی می‌کنند با عناوینی چون خیانت، خسارت و دوستی با آمریکا و مقابله با اقتصاد مقاومتی و تکرار کرسنت به عنوان یک فساد بزرگ و خسارت جبران‌ناپذیر برای ملت ایران یاد شد.


در حاشیه این مراسم پلاکاردهایی از سوی برگزارکنندگان همایش، بین حضار توزیع می‌شد که به دولت هشدار می‌داد از مسیر برجام بازگردد و از پیوستن به FATF منصرف شود و IPC را خیانت تلقی می‌کردند. علاوه بر این در مراسم شعارهایی علیه دولت، برجام و آمریکا سر داده شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته