دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1395 - 14:43

عراق: عملیات نظامی ترکیه در نواحی مرزی مشترک محکوم است

وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگو با همتای ترک خود بر لزوم هماهنگی با بغداد برای انجام عملیات نظامی در نواحی مرزی مشترک تاکید کرد.
کد خبر : 118944

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری شفق‌نیوز، ابراهیم جعفری امروز یکشنبه در حاشیه نشست‌های هفدهمین کنفرانس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها با مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و در آن عملیات نظامی ترکیه در نواحی مرزی عراق بدون هماهنگی با بغداد را محکوم کرد.


در بیانیه صادره از سوی دفتر رسانه‌ای وزارت امور خارجه عراق آمده است: «در این دیدار دو طرف به بررسی موضوعات مهم مشترک میان بغداد و آنکارا پرداختند و تحولات منطقه‌ای و جهانی را بررسی کردند.»


در این بیانیه به‌نقل از جعفری آمده است: «عراق موضع مثبتی نسبت به ترکیه در دوران کودتای نافرجام این کشور داشت و همچنان بر لزوم گسترش روابط با این کشور تاکید می‌کند.


جعفری همچنین اظهارات اخیر طرف ترک درباره اقدام نظامی در عراق را عجیب خواند و آن را شبیه آنچه خواند که پیشتر ترکیه برای مداخله نظامی در سوریه عنوان می‌کرد.


وی تاکید کرد: «در هر صورت بغداد به‌طور قاطعانه هرگونه عملیات نظامی در نواحی مرزی مشترک را بدون هماهنگی با حکومت مرکزی عراق رد می‌کند.»


در این دیدار چاووش‌اوغلو بر تمایل کشورش نسبت به تحقق وحدت در داخل عراق و اهمیت غلبه بر تروریسم تاکید کرد و خواستار افزایش همکاری‌ها میان دو کشور شد.









انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته