دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1394 - 15:48
رییس کمیته داوران در گفت و گو با آنا:

قضاوت برای داوران سخت شده است/ تیم ها به مسائل فنی بپردازند نه داوری

رییس کمیته داوران گفت:مسئولان و کادر فنی تیم‌های لیگ برتری و لیگ آزادگان به جای دخالت در چیدمان داوری تمرکز خود را معطوف مسائل فنی تیم‌شان کنند تابا آرامش بیشتری به مصاف حریفان خود بروند
کد خبر : 11888

حسین عسگری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا،ضمن بیان این مطلب گفت:به جدول لیگ برتر و لیگ یک نگاه کنید ببینید چقدر فاصله امتیازی تیم ها هم پایین جدول و هم در با لای جدول نزدیک به یکدیگراست. هیچ کدام از لیگ های دنیا چنین شرایطی ندارد و همین مسئله کار را برای داوران ما سخت کرده است. اگر به جدول نگاهی بیندازیم می بینیم 5 - 6 تیم در بالا وانتهای جدول برای قهرمانی ،گرفتن سهمیه آسیایی و سقوط نکردن تلاش می کنند. در لیگ آزادکان هم شرایط به همین گونه است. دوست نداریم که خدایی نکرده با توجه به حساسیت مسابقات با اشتباه داوری تیمی متضرر شود. به ناظران داوری هم توصیه های لازم شده تا دقت بیشتری را در هفته ای باقی مانده از مسابقات به خرج دهند.


داورهای ما بد شانس هستند


وی ادامه داد: قضاوت در چنین شرایطی که تیم ها از لحاظ امتیازی به یکدیگر نزدیک هستند خیلی سخت و دشوار است. البته این از بدشانسی داورهای ما است که با چنین شرایطی روبرو شده‌اند. قضاوت داوران ما به خاطر استاندارد نبودن استادیوم ها و مسائل سخت افزاری همیشه دشوار بوده‌است ،اما حالا باید این شرایط را هم به آن اضافه کرد.


اشتباهات داوری نسبت به گذشته کمتر شده


رئیس کمیته داوران ایران افزود:نمی خواهم از شرایط داوری ایران دفاع کنم اما اشتباهات داوران نسبت به قبل کمتر شده است.بعضی از باشگاه‌ها که دوست ندارم اسمی از آنها ببرم مشکلات مدیریتی و فنی اشان را نمی بینند ،که در طول یک فصل چند مدیر یا مربی عوض می کنند بعد فقط در مورد داوری اظهار نظر می کنند. وقتی یک تیم با آن همه مشکلات وارد زمین می شود معلومه که کار برای تیم داوری سخت می شود. من از مربیان تیم های لیگ برتری می خواهم که در این هفته ها فقط به مسائل فنی تیم‌هایشان توجه کنندو کمتر در خصوص داوری حرف بزنند.


با دقت بیشتری داورها انتخاب می شوند


عسگری در ادامه به دقت کمیته داوران برای انتخاب داور ان هفته های باقی مانده از لیگ برتر و لیگ آزادگان اشاره کرد و گفت:در کمیته داوران بررسی بیشتری روی انتخاب داوران در لیگ برترو لبگ آزادگان در این چند هفته پایانی داریم. قصد داریم تا از داورانی استفاده شود که عملکرد بهتری در طول فصل داشته‌اند. البته برای بازی‌های لیگ آزادگان به خاطر اینکه زمان کافی بین مسابقات آنها با لیگ برتر وجود دارد قطعا از داوران لیگ برتری استفاده می شود. در هر صورت سخت گیرانه تر عمل می کنیم تا اینکه حرف و حدیث ها کمتر شود.در جلسه ای که با داوران داشتم به آنان گوشزد کردم که حساسیت جدول در لیگ برتر و آزادگان به گونه ای خواهد شد که کار در روزهای آخر برای مشخص شدن تیم های سقوط کننده و تیم هایی که برای قهرمانی بازی می کنندبه تفاضل گل می رسد به همین دلیل ازآنان خواستم که دقت بیشتری داشته باشند .


اظهار نظر جلالی خوب نبود


عسگری همچنین در واکنش به این ادعای مجید جلالی که گفته بود اگر اشتباهات داوری نبود تمیش می توانست سهمیه بازی های آسیایی را کسب کند نیز گفت:به طور قطع می گویم که تیمی نیست که از اشتباهات داوری سود نبرده باشد. بله قبول دارم که اشتباهات داوری هم در یکسری از بازی‌ها به ضررشان بوده‌است ،متاسفانه وقتی اشتباه داوری به ضررشان می شود دائما تکرار می کنند اما وقتی اشتباه داوری به نفع اشان می شود هیچ وقت از آن حرف نمی زنند. شما تا به حال شنیده ایدکه یک مربی از اشتباه داوری که به سود تیمش بوده حرف بزند؟ کمیته داوران همیشه اشتباهات داورانش را می پذیرد و تلاش می کند که مشکلات را کمتر کند.






انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب