دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1395 - 10:56

سفر هنیه به قطر پس از حج

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس پس از حضور در مراسم حج امسال، به دوحه پایتخت قطر رفت.
کد خبر : 118841

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، جنبش حماس شنبه شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه پس از دیدار با تعدادی از رهبران این جنبش در دوحه، به غزه باز خواهد گشت.


حماس تاکید کرد: «هنیه پس از ادای مناسک حج (در عربستان) برای دیدار با جمعی از برادران خود در دوحه، وارد قطر شده است و پس از پایان این سفر به غزه باز خواهد گشت.»


در این بیانیه زمان دقیق بازگشت وی بیان نشده است.


شبکه الجزیره قطر نیز به‌نقل از موسی ابومرزوق، یکی دیگر از رهبران حماس گفت: «هنیه با هدف اقامت در جای دیگر، غزه را ترک نکرده است، بلکه برای ادای مناسک حج به عربستان رفته است و چند روز در دوحه خواهد ماند. او قصد اقامت در هیچ کشور دیگری را ندارد. کما اینکه صحبت از انتخابات داخلی حماس زود است.»


هنیه در 5 سپتامبر (15 شهریور) از گذرگاه رفح، غزه را به مقصد عربستان سعودی به هدف ادای مناسک حج ترک کرد. وی سپس عازم قطر شد.


برخی رسانه‌ها در چند روز گذشته از سفر هنیه به عربستان برای ادای مناسک حج و سپس قطر با هدف اقامت در آنجا خبر داده بودند. آن‌ها تأکید کرده بودند که این رفت و آمدها در واقع مقدمه‌ای برای انتخاب جانشین خالد مشعل در انتخابات داخلی جنبش حماس در سال آینده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته