دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1394 - 14:15
رضا یزدانی در گفت‌و‌گو با آنا:

شنیدن سرود ایران در آمریکا لذت‌بخش است/تیم ملی در لس‌آنجلس به من نیاز دارد

کشتی‌گیر وزن 97 کیلو گرم‌کشورمان گفت: چون احساس کردم که تیم ملی به من نیاز دارد تصمیم گرفتم درمسابقات جهانی لس آنجلس شرکت کنم.
کد خبر : 11877

به گزارش خبرنگارورزشی آنا،دوری هجده روزه رضا یزدانی به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر از تمرینات آماده‌سازی تیم ملی این شائبه را به وجود آورده بود که تیم ملی با جا گذاشتن این کشتی‌گیر به آمریکا خواهد رفت؛ اما این اتفاق به رغم تمام پیش‌بینی‌ها نیفتاد و یزدانی به عنوان یکی از دو کشتی گیر ایران در وزن 97 کیلو گرم در مسابقات جهانی لس‌آنجلس بر روی تشک حاضر خواهد شد.کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران که به خوبی می داند با روزهای آمادگی‌اش فاصله دارد در گفت‌و‌گو با آنا از آخرین وضعیتش و همچنین مسابقات جهانی لس‌آنجلس گفت.


مسابقات جهانی کشتی از یکشنبه آغاز می‌شود، بالاخره رضا یزدانی می‌تواند در این رقابت‌ها برای تیم ملی بر روی تشک کشتی بگیرد یا نه؟


واقعیتش را بخواهید پزشک معالجم توصیه کرده بود که دراین مسابقات کشتی نگیرم اما چون می‌دانستم تیم ملی در مسابقات جهانی به من نیازدارد تصمیم گرفتم در لس آنجلس کشتی بگیرم.


این نیاز را مربیان به تو گفتند یا خودت احساس کردی؟


هم خودم و هم اینکه در صحبت‌هایی که با مربیان تیم ملی داشتم آنان این نکته را به من گوشزد کردند.


حالا که قرار است در لس‌آنجلس کشتی بگیری می‌توانی خواسته مربیان را برآورده کنی؟


رقابت‌های جهانی را نمی شود پیش بینی کرد. شاید اگر مسابقات در سطح آسیا بر گزار می شد تا حدود زیادی نتایج مشخص بود. قرار است در آمریکا با بهترین‌های دنیا سر شاخ شویم. همه بچه‌های تیم تمام تلاششان را خواهند کرد که بهترین نتیجه ممکن حاصل شود.


*اما شرایط تو با سایر اعضای تیم فرق می کند.


چه فرقی ؟


دوری هجده روزه‌ات از تمرینات به طور حتم روی آمادگی‌ات تاثر گذاشته است؟


صد درصد. من در شرایط ایده‌آل به آمریکا نمی‌روم. 18 روزدور بودن از تمرینات شوخی نیست. البته چاره‌ای هم نداشتم . مصدومیتم به حدی بود که نمی‌توانستم در تمرینتان شرکت کننم.


حالا که قرار است در آمریکا به تیم ملی کمک کنی مصدومیتت بر طرف شده است؟









برای تیمی که می‌خواهد در جهان قهرمان شود نباید مهم باشد که در برابر چه تیم‌هایی به میدان برود. این تیم می‌خواهد آمریکا باشد یا بلاروس، روسیه باشد یا ترکیه.



هنوز به طور کامل نه.


پس چطور می‌خواهی به رسول خادم کمک کنی؟


-پزشک معالجم مقداری قرص و پماد برایم تجویز کرده است که تورم و گرفتگی کمرم بهتر شود. ضمن اینکه باید یک کمر بند مخصوص هم به کمرم ببندم تا بتوانم در روز مسابقات کشتی بگیرم.


با این تفاصیل احتمال اینکه مصدومیتت حاد شود زیاد است؟


شاید، شاید هم نه. همه چیز بستگی به اتفاقاتی دارد که روی تشک کشتی می افتد.


با این حساب احتمال اینکه نتوانی در آمریکا کشتی بگیری هم وجود دارد؟


تمام تلاشم است است که بتوانم باری را از دوش تیم ملی بر دارم.به همین دلیل هم به رغم توصیه پزشک معالجم تصمیم گرفتم در این مسابقات شرکت کنم. تمام تلاشم این است که اجازه ندهم مصدومیتم من را از پای در آورد .خوب استراحت و تقریبا توصیه‌های پزشکم را مو به مو عمل کرده‌ام. حالا باید ببینیم که اتفاقاتی در روز مسابقات می افتد.


طبق برنامه مسابقات جهانی تیم ملی به ترتیب باید مقابل تیم‌های بلاروس، ترکیه و آذربایجان به روی تشک برود.


برای تیمی که می‌خواهد در جهان قهرمان شود نباید مهم باشد که باید در برابر چه تیم‌هایی به میدان برود. تیم ایران برای دفاع از عنوان قهرمانی به لس‌آنجلس می رود. ازمصاف با هیچ حریفی هم ترس نداریم. حالا این تیم می‌خواهد آمریکا باشد یا بلاروس، روسیه باشد یا ترکیه. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید این توانایی را داشته باشد که از سد هر حریفی عبور کند.


تیم ملی این قدرت را دارد؟


قطعا دارد. به طور حتم با کسب بهترین نتیجه و با جام قهرمانی به ایران برمی‌گردیم. تمام تلاشمان این است که برای بار دوم پرچم ایران رادر امریکا به اهتراز در بیاوریم. باور کنید شنیدن سرود کشورمان در خاک امریکا خیلی لذت‌بخش است و برای شنیدن سرود ملی ایران و بالا بردن جان تمام بچه‌ها از جان مایه خواهند گذاشت.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته