دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1395 - 18:45
یک مقام مسئول خبر داد:

دوغ های بدون گاز غیر پروبیوتیک زیر ذره بین سازمان غذا و دارو

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از ارتقای ایمنی دوغ های بدون گاز غیر پروبیوتیک خبر داد و گفت: این دوغ ها مورد پایش این سازمان قرار می گیرند.
کد خبر : 118757

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از سازمان غذا و دارو، بهروز جنت افزود: پس از برنامه‌‌ریزی‌های هدفمند این سازمان به منظور ارتقای فرآورده‌های غذایی، کمیته ارتقای ایمنی فرآورده‌های لبنی با حضور متولیان، کارشناسان و متخصصان ارگان‌ها، انجمن‌ها و سازمان‌های مرتبط تشکیل شد.


وی تصریح کرد: با توجه به گرایش مردم به نوشیدنی‌های طبیعی و بدون گاز (پس از فرهنگ سازی و تبلیغات مثبت انجام شده در این زمینه)، یکی از محورهای مهم بررسی شده در این کمیته، طرح پایش و کنترل دوغ بدون گاز غیرپروبیوتیک بود.


مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: بر این اساس، 269 نمونه از مجموع 25 برند تجاری دوغ‌های بدون گاز غیرپروبیوتیک مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد پنج و نیم درصد آنها از نظر میزان کپک و مخمر و 10.8 درصد آنها از نظر وجود ناتامایسین (نوعی نگهدارنده طبیعی ضد کپک و قارچ) با استانداردها منطبق نبوده‌اند.


جنت تاکید کرد: تلاش‌های ما بر این است که همین موارد محدود نامنطبق را نیز تقلیل داده و اطمینان مردم را به مصرف فرآورده‌های طبیعی و فاقد گاز بیش از پیش افزایش دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب