دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1394 - 12:55

حضور داعش در افغانستان روسیه را نگران کرده است

ناامنی‌های تازه در افغانستان موجب نگرانی‌ روسیه شده و این کشور را ناگزیر ساخته‌ است برای جلوگیری از تهدید کشورهای آسیای میانه، به تاجیکستان کمک نظامی کند.
کد خبر : 11851

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری «نووستی»، به‌ دنبال افزایش تهدید گروه داعش در افغانستان، روسیه اعلام کرد که آمادگی دارد تا به تاجیکستان کمک نظامی کند.


براساس این گزارش، کارشناسان روس معتقدند که تهدیدهای تازه امنیتی، به ویژه تثبیت حضور داعش در افغانستان برای روسیه نگرانی جدی ایجاد کرده‌ است.


این کارشناسان اظهار کردند که روسیه قصد دارد نیروهای مرزبانی تاجیکستان در امتداد مرزهای این کشور با افغانستان را تجهیز کند.


همچنین رسانه‌های روسی به‌نقل از مقام‌های نظامی این کشور گزارش کردند که روسیه به تاجیکستان یک میلیارد و دویست ملیون دلار کمک نظامی می‌کند.


ابراز نگرانی روسیه در حالی مطرح می‌شود که به تاز‌گی ویدئوهای گروه داعش در جنوب کابل که گفته می‌شود از پایتخت چندان دور نیست به‌ وسیله شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» پخش شد. این ویدئو فعالیت نیروهای داعش در این منطقه را نشان می‌دهد.


پیشتر بارها اخباری از حضور و فعالیت گروه داعش در شماری از ولایت‌های افغانستان منتشر شده بود ولی دولت این کشور همیشه حضور این گروه در افغانستان را رد می‌کرد.


به تازگی «اشرف غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان حضور داعش را تایید کرده است و معاون دوم ریاست اجرایی نیز یک گروگان‌گیری را به این گروه مرتبط دانسته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته