دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برنامه استرالیا برای افزایش چشمگیرقیمت سیگار

دولت استرالیا با هدف کاهش افراد سیگاری این کشور بهای هر پاکت سیگار را به 40 دلار استرالیا (حدود یک میلیون ریال) افزایش می دهد.
کد خبر : 118450

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، استرالیا در حال حاضر یکی از گران ترین کشورهای جهان برای سیگاری هاست و دولت برای کاهش استعمال دخانیات تصمیم به افزایش بیشتر قیمت گرفته است.
در این راستا طرح جدیدی در پارلمان استرالیا به تصویب رسید که بر اساس آن تا سال 2020 بهای هر پاکت سیگار به 40 دلار استرالیا افزایش پیدا می کند.
براین اساس، طی چهار سال آینده مالیات بر سیگار در استرالیا افزایش 12.5 درصدی در سال پیدا کرده و در مجموع این افزایش مالیات به 50 درصد خواهد رسید که درآمدی معادل چهار میلیارد و 700 میلیون دلار عاید دولت استرالیا خواهد کرد.
در حال حاضر بهای پاکت های 25 تایی سیگار در استرالیا بین 13 تا 15 دلار است.
'اسکات موریسون' خزانه دار استرالیا حدود دو ماه پیش طی سخنانی در خصوص بودجه امسال دولت، از افزایش مالیات بر تنباکو خبر داد و گفت که این اقدام با هدف بهبود وضعیت سلامتی مردم صورت گرفته است.
به نوشته روز پنجشنبه 'استرالیا هرالد'، استرالیا در حال حاضر یکی از سختگیرانه ترین سیاست های جهان را در قبال مصرف سیگار دارد که از آن جمله می توان به قانون بسته بندی تنباکو 2011 اشاره کرد. بر اساس این قانون بر روی بسته بندی سیگارها هیچ لوگویی وجود ندارد و بسته بندی سیگارها باید حاوی هشدارهای بهداشتی باشد.
بر اساس نظرسنجی انجام شده در سال 2013، بیش از سه میلیون و 100 هزار نفر در استرالیا سیگار استعمال می کردند که معادل 13 درصد جمعیت این کشور بود.
دولت استرالیا اوایل سال جاری میلادی بودجه 7 میلیون و 700 هزار دلاری برای مقابله با فروش غیرقانونی تنباکو اختصاص داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته