دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1394 - 11:58

الهه کولایی: زنان، غایبان بزرگ تاریخ کشور هستند

الهه کولایی فعال سیاسی و استاد دانشگاه تهران گفت: زنان همواره در شکل دادن قدرت و قدرت سیاسی در کشور تاثیر گذار بوده‌اند بدون آنکه سهمی از آن به‌دست آورده باشند. بر همین اساس زنان در پست‌ها و موقعیت‌های بزرگ تصمیم گیری همچنان جزو غایبان بزرگ تاریخ کشور هستند.
کد خبر : 11835

کولایی که نمایندگی دوره‌ ششم مجلس شورای اسلامی را نیز در کارنامه‌ دارد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی آنا به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن اظهار کرد: علت نام گذاری این روز از سوی امام خمینی(ره) برای توجه دادن جامعه به ضرورت رفع ستم و تبعیض‌های تاریخی علیه زنان در طول قرون متمادی بوده است و در واقع بر اساس نگرش امام(ره) نسبت به زنان، بهره گیری از ظرفیت‌های انسانی زنان و توجه به نقش‌های همه‌جانبه آنان می‌تواند جامعه را در مسیر سعادت یاری کنند.


وی افزود: از دیدگاه امام(ره) زنان می‌توانند و باید در همه مقدرات اساسی کشور شرکت داشته باشند اما آنچه ما امروز بعد از گذشت سی سال از انقلاب اسلامی شاهد هستیم، فراز و نشیب‌های بسیار زنان در مسیر دستیابی به حقوق انسانی خود بوده است.


این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد: ما همچنان برای تامین حقوق انسانی زنان با مشکلات جدی در مسایل حقوقی و ساختارهای سیاسی و اقتصادی و اجتماعی روبه‌رو هستیم.


این نماینده پیشین مجلس تصریح کرد: البته یادمان نرود در منطقه‌ای که ما زندگی می‌کنیم تغییرات بسیار ارزشمندی در جهت پیشرفت همه‌جانبه زنان اتفاق افتاده است اما با توجه به عقب‌ماندگی‌های بسیار گسترده و عمیق تاریخی و فرهنگی که فاصله بسیار عمیقی را با آموزه‌های دینی فراهم ساخته است، نیازمند تلاش مداوم و مضاعف و پایدار برای برطرف کردن نارسایی‌های کنونی هستیم.


کولایی گفت: در این زمینه اراده سیاسی و رویکرد‌های سیاسی زنان می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد اما در این حوزه نامهربانی‌ها و کم توجهی‌های ساختاری نسبت به نقش و تاثیرگذاری زنان در مقاطع گوناگون تحولات کشور‌ها وجود داشته است.


وی تاکید کرد: زنان همواره جزو غایبان بزرگ تاریخ کشور هستند به طوری که پست‌های سیاسی اقتصادی اجتماعی و فرهنگی در میان مردان دست به دست می‌شود و در واقع زنان غایبان بزرگ عرصه سیاست و اقتصاد در کشور ما هستند.


انتهای پیام/

برچسب ها: الهه کولایی زنان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته