آییننامه ساماندهی صدور و تایید «مدرک تحصیلی» دانشآموزان ابلاغ شد
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در اجرای بند 11 مصوبه نهصد و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش،شیوه نامه اجرائی آیین نامه ساماندهی صدور و تائید مدارک تحصیلی دانش آموزان جهت اجرا به تمامی مناطق و نواحی آموزش و پررش و واحدهای آموزشی دورههای اول و دوم ابتدایی و دورههای اول و دوم متوسطه تابع ادارات کل آموزش و پرورش استانهای سراسر کشور ابلاغ میشود.
دربند (1) این شیوه نامه آمده است: «ورود اطلاعات و ثبت سوابق تحصیلی دانش آموزان و همچنین مدیریت فرایند صدور مدارک تحصیلی و اسناد آموزشی، در مدت تحصیل دانش آموز، در سامانههای مربوط به ویژه سامانه جامع موضوع بند 1 آیین نامه فوق، بادقت و نظارت کامل و مسئولیت مدیر و توسط معاون اجرایی واحد آموزشی صورت پذیرد.
اساس بند «2» این شیوه نامه؛ شروط پذیرش گواهینامه مهارتی؛ دارا بودن مجوز رسمی از آموزش و پرورش، دارا بودن تاییدیه از رسیمی از ادارات مناطق و شهرستان یا تاییدیه اصالت گواهینامه مهارتی، با استعلام کتبی و محرمانه توسط نماینده آموزش و پرورش یا به روش الکترونیکی از مرجع صادر کننده عنوان شده است.
مطابق بند «6»؛ در مدارس دولتی و غیردولتی، مسئولیت صدور مدارک تحصیلی، به عهده مدیر مدرسه است و در مدارس وابسته و غیردولتی، مسئولیت مدیر نافی مسئولیت و پاسخگویی موسس یا نماینده حقوقی او نخواهد بود.
بر اساس این شیوه نامه؛ به منظور آشنایی با سامانهها و قوانین و مقررات مرتبط با مسئولیت مدیران و معاونان مدرسه، قبل از انتصاب و در حین انجام مسئولیت، ضروری است اداره آموزش و پرورش دورههای آموزشی و توجیهی برای آنان برگزار کند، شرکت در این دورهها الزامی است و نظارت برحسن اجرای این شیوه نامه برعهده مدیر کل آموزش و پرورش استان است»
انتهای پیام/