دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1394 - 15:42
در نامه کارگران به وزیر اقتصاد بیان شد:

انتقاد از عملکرد خریدار خصوصی‌ کارخانه فولاد آذربایجان

کارگران کارخانه فولاد آذربایجان در نامه‌ای سرگشاده به وزیر اقتصاد ضمن برشمردن عملکرد خریداران این کارخانه و برنامه آنها برای اخراج کارگران این کارخانه که 573 کارگر دارد، خواهان لغو واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی شدند.
کد خبر : 11815

به گزارش خبرنگار اجتماعی آنا، در این نامه عملکرد خریداران خصوصی کارخانه فولاد آذربایجان در برنامه‌ریزی برای اخراج کارگران رسمی و پیمانی، عدم پرداخت به موقع حقوق و عیدی کارگران و حذف مزایایی چون بن کارگری و وعده غذا شرح داده شده است.


این کارگران خواهان لغو واگذاری این کارخانه به خریداران خصوصی شده‌اند و اعلام کرده‌اند که «کار به استخوان‌شان رسیده» و برای از بین نرفتن معیشت خود و خانواده‌های‌شان اقدام به برگزاری تحصن و اعتراض جمعی خواهند کرد.


در این نامه آمده است که براساس تصمیمات خریدارن خصوصی این کارخانه تنها 241 نفر از کارگران رسمی و پیمانی مجموعه حفظ خواهند شد و بقیه اخراج می‌شوند. این تصمیم در قرارداد خریداران کارخانه با سازمان خصوصی سازی ذکر شده است و روند اخراج‌ها از آذر ماه سال 93 شروع و در اسفند ماه، مدیران به طور شفاهی خبر اخراج عده بیشتری از کارگران را به آنها دادند.


کارگران این مجتمع در طول تعطیلات نوروز نیز برای پیگیری اشتغال خود و دریافت حقوق و مزایای معوق در محل این کارخانه تجمع می‌کردند.


کارخانه فولاد آذربایجان در نزدیکی شهر میانه، تنها کارخانه فولاد کشور در آذربایجان شرقی و بزرگ‌ترین مجتمع فولاد شمال غرب کشور است.


این کارخانه در اردیبهشت سال 93 توسط گروه مالی بانک ملت و یک شخص حقیقی خریداری شد، کارخانه فولاد میانه حدود ۵۷۳ کارگر دارد که از این تعداد حدود ۲۴۱ کارگر رسمی و حدود ۳۳۲ نفر کارگر قرارداد موقت هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب