دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1395 - 16:45

دفاع جان کری از توافق آتش‌بس در سوریه

وزیر امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در تلاش برای کاهش انتقادها از توافق آتش‌بس درباره سوریه گفت بدون توافق، خشونت به طور چشمگیری افزایش می‌یافت و سوری‌های بیشتری قتل‌عام یا مجبور به فرار از این کشور جنگ‌زده می‌شدند.
کد خبر : 118125

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز گزارش کرد: «توافق آتش‌بس جمعه گذشته در ژنو میان جان کری و سرگئی لاوروف، وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه منعقد شد و طبق آن آتش‌بس هفت روزه‌ای برای کاهش خشونت‌ها و افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه آغاز شد.»


جان کری در مصاحبه با ان‌پی‌آر گفت: «این آخرین فرصت برای متحد نگه داشتن سوریه است. اگر اکنون نتوانید توقف مخاصمات را حفظ کنید و به پای میز مذاکره بیایید، پس از آن درگیری‌ها به طور چشمگیری افزایش می‌یابند.»


او افزود: «جایگزین آتش بس چیست؟ جایگزین این است که اجازه دهیم که هزاران نفر به 450 هزار نفری که تاکنون قتل‌عام شدند، اضافه شود؟ به سراسر حلب تاخت و تاز شود؟ روس‌ها و اسد بیایند و یکسره بمباران کنند و ما کناری بنشینیم و کاری انجام ندهیم؟»


مقام‌های اطلاعاتی و نظامی ارشد آمریکا با انتقاد از طرح آتش‌بس می‌گویند که به روسیه اعتمادی ندارند.


رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت: «توافق مذکور با حمایت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا مواجه شده است. خب رئیس‌جمهوری آمریکا آماده است و گمان می‌کنم که ارتش هم آماده باشد.»


کری در ادامه گفت: «معارضان میانه‌رو که مورد حمایت آمریکا و متحدان آن در حوزه خلیج‌ (فارس) هستند، در حال باختن به نیروهای دولتی تحت حمایت روسیه هستند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته