دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1395 - 12:34

حضور 72 ملیت در لیگ قهرمانان اروپا

لیگ قهرمانان اروپای فصل ۱۷-۲۰۱۶ در حالی از دیشب آغاز شد که در این دوره از مسابقات بازیکنانی با ۷۲ ملیت مختلف در تیم‌های مختلف حضور دارند.
کد خبر : 118005

به گزارش گروه ورزشی آنا و به نقل از وب‌سایت نود، ۷۴۳ بازیکن در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارند. اسپانیا که در سال‌های اخیر در فوتبال اروپا بزرگی کرده ۵۷ بازیکن در ۱۹ تیم مختلف دارد. فرانسوی ها ۷۲ بازیکن در ۲۰ تیم مختلف دارند. ۶۰ برزیلی در ۲۳ تیم مختلف پخش شده اند و اکثر تیم‌ها حداقل یک برزیلی دارند. لودگورتس با هفت برزیلی رکورد دار است. آلمانی ها هم ۵۸ بازیکن در مسابقات امسال دارند.


بازیکنان انگلیسی فقط در چهار تیم این کشور و سلتیک حضور دارند. انگلیسی ها ۲۴ بازیکن در مسابقات امسال دارند. بلژیک با ۲۶، هلند با ۲۹ ، آرژانتین با ۳۱ و پرتغال با ۴۲ بازیکن بالاتر از آنها هستند.ایسلند، پدیده یورو فقط یک نماینده در یوروی امسال دارد: بایرناسون که در بازل توپ می زند.


بازل و سلتیک از بازیکنانی با ۱۵ ملیت مختلف تشکیل شده اند. لستر، پدیده فوتبال انگلیس که یک مربی ایتالیایی دارد از بازیکنانی با ۱۴ ملیت متفاوت تشکیل شده است.


دیناموکیف با داشتن ۱۹ اوکراینی رکورد دار بازیکن بومی است. لیون با ۱۸ و دورتموند با ۱۴ بازیکن بومی در رده های بعدی هستند. رئال مادرید و بارسلونا هر کدام ۹ بازیکن اسپانیایی دارند. در نقطه مقابل منچسترسیتی فقط سه انگلیسی دارد (استرلینگ، دلف و استونز).


در بین 72 کشوری که در لیگ قهرمانان اروپا بازیکن دارند، سردار آزمون و سعید عذت الهی از باشگاه روستوف هم نماینده ایران در این رقابت‌ها هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته