دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1395 - 11:51
رئیس سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با آنا عنوان کرد

کدام نوآموزان به مدارس با نیاز ویژه می‌روند؟

رئیس سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: نوآموزانی که دچار اختلالات بینایی، شنوایی، رفتاری، حرکتی، ذهنی و یا چند معلولیتی باشند به مدارس با نیازهای ویژه برای ثبت نام معرفی می‌شوند.
کد خبر : 117975

مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه هنوز نتایج نهایی سنجش سلامت نوآموزان اعلام نشده است، گفت: نوآموزان در بدو ورود به مدرسه به صورت جامع از نظر بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی (ضریب هوشی) مورد معاینه و بررسی قرار می‌گیرند.


وی افزود: نوآموزانی که دچار اختلالات بینایی، شنوایی، رفتاری، حرکتی، ذهنی یا چندمعلولیتی باشند به مدارس با نیازهای ویژه برای ثبت نام معرفی می‌شوند البته اگر درصد اختلالات اندک باشد خانواده می‌تواند فرزندش را در مدارس عادی ثبت نام کند اما باید در نظر داشته باشند این دسته از دانش‌آموزان در مدارس با نیازهای ویژه از امکانات بهتری بهره‌مند می‌شوند و اختلال آنها مانع تحصیل یا افت تحصیلی نمی‌شود.


قدمی با بیان اینکه در مدارس با نیازهای ویژه 5 برابر مدارس عادی برای دانش‌آموزان هزینه می‌شود، یادآور شد: خدمات رفاهی، درمانی، ایاب و ذهاب، ورزشی، فرهنگی و ... به صورت رایگان و یا با هزینه اندک به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته