دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پرونده قتل ستایش و ١٤ ابهام

پرونده تعرض و قتل ستایش، دختر شش ساله افغان به دست پسری ایرانی در حالی صبح امروز قرار است به عنوان جنجالی‌ترین پرونده چند ماه اخیر در شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گیرد که به دلیل غیرعلنی بودن جلسات تحقیق از متهم، هنوز سوالات متعددی درباره چگونگی وقوع حادثه بی‌جواب مانده است.
کد خبر : 117965

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از اعتماد، براساس آنچه تاکنون از محتوای پرونده رسانه‌ای شده، متهم پسری ١٧ ساله است که ٢٢ فروردین امسال، ستایش را به اتاقش در طبقه دوم خانه‌‌شان کشاند، مورد تعرض قرار داد، با چاقو کشت و جسدش را با اسید تخریب کرد. او پس از ناکامی در از بین بردن جسد، سراغ یکی از دوستانش رفت و او را به بهانه خرابی کولر به خانه‌اش کشاند اما دوستش با دیدن جسد سوخته شده که متهم آن را در یک جعبه موسیقی انداخته بود، از همکاری سر باز زد و ماجرا را به امام جمعه خیرآباد گفت تا به این ترتیب پدر متهم از حادثه باخبر شده و ٢٣ فروردین، پسرش را تسلیم پلیس کند. ماموران جسد را در حالی کشف کردند که با وجود سوختگی قابل شناسایی بود و آثار جراحت عمیق در گردن نیز به وضوح دیده می‌شد.



متهم در بازجویی‌ها به تعرض و قتل اعتراف کرد اما چند ماه بعد، در جلسه غیرعلنی تحقیق در شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی خازنی، منکر تعرض شد و با تاکید بر مست بودن خود گفت: «آن روز مشروب خورده بودم و سیاه مست بودم. یادم می‌آید که ستایش را به اتاقم کشاندم اما از لحظه تعرض چیزی خاطرم نیست. فقط یادم می‌آید که او را کشتم و سپس چند نخ سیگار کشیدم.»
با وجود انکار تعرض از سوی متهم، گزارش پزشکی قانونی و اعترافات خود متهم به عنوان مستنداتی مهم، ضمیمه پرونده شده و انتظار می‌رود در جلسه امروز با بررسی آنها از سوی قضات دادگاه، بسیاری از سوالات، پاسخ داده شود. این در حالی است که پدر و مادر ستایش پیش از این خواستار قصاص متهم شده‌اند و خانواده متهم نیز که چند بار برای گرفتن رضایت به در خانه اولیای دم رفته‌اند، با پاسخ منفی و سرد آنها، دست خالی بازگشته‌اند.


سوالات و شنیده‌ها درباره حادثه


١. متهم چگونه ستایش را به اتاقش کشانده؟
با بهانه نشان دادن چند جوجه، ستایش را که در حیاط مشغول بازی با تبلت بوده، به اتاقش کشانده است.
٢. آیا به ستایش تعرض شده؟
متهم در بازجویی ها صراحتا به ارتکاب تعرض اعتراف کرده اما در دادگاه، به بهانه مست بودن، منکر شده.
٣. آیا گزارش پزشکی قانونی تعرض را تایید کرده؟
هنوز از سوی مقامات رسمی و غیررسمی چیزی اعلام نشده است.
٤. قتل چگونه اتفاق افتاده؟
مادر ستایش زنگ خانه متهم را زد، او از جیغ ستایش ترسید و با کارد میوه خوری ٢٠ سانتی او را از ناحیه گردن مجروح کرد و کشت.
٥. متهم پس از قتل چه کار کرده؟
جسد را در جعبه باند اکو گذاشته و با تی، زمین را از خون پاک کرده، مقداری عطر در فضا زده تا بو از بین برود، روز بعد به مدرسه رفته تا درباره چگونگی از بین بردن جسد با دوستانش حرف بزند.
٦. فکر تخریب جسد با اسید چگونه به ذهن متهم رسیده؟
متهم پس از رفتن به مدرسه از دوستانش پرسیده: بدن چطور از بین می رود؟ و پاسخ شنیده: «با اسید»
٧. اسید را از کجا تهیه کرده؟
از مصالح ساختمانی سر کوچه، به بهانه تمیز کردن موزاییک کف اتاقش، بطری چهار لیتری اسید خریده.
٨. وقتی جسد از بین نرفت، چه کار کرد؟
هنوز از سوی مقامات رسمی و غیررسمی چیزی اعلام نشده است.
٩. متهم چگونه دستگیر شد؟
دوستش را به بهانه خراب بودن کولر به خانه می‌کشاند که او با دیدن جسد، موضوع را به امام جمعه خیرآباد می‌گوید، او هم به پدر متهم می‌گوید و او، ٢٣ فروردین پسرش را به پلیس تحویل می‌دهد.
١٠. سلامت روانی متهم چگونه تایید شد؟
کمیسیون پزشکی قانونی پس از دو جلسه، سلامت روانی متهم را تایید کرده است.
١١. نظر مشاوران درباره متهم چیست؟
سابقه دعوا و درگیری داشته، علایم سایکوتیک را دارد.
١٢. روانشناس علت ارتکاب جرم را چه چیزی اعلام کرده؟
در وقوع این جنایت، تنها کانال‌های غیراخلاقی نقش نداشته و زمینه های خانوادگی، تربیتی و اجتماعی در حادث شدن آن نقش دارند، متهم مشروب مصرف می‌کرده و ارتباط جنسی پیش از موعد نیز داشته.
١٣. متهم در جلسه تحقیق غیرعلنی در دادگاه چه گفته؟
قتل را پذیرفته اما منکر تعرض شده.
١٤. واکنش خانواده ستایش به انکار متهم چه بوده؟
ما قصاص می‌خواهیم.



انتهای پیام/

برچسب ها: تعرض ستایش قتل متهم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته