دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1395 - 15:29

لاوروف: جزئیات توافق آتش‌بس سوریه به‌زودی منتشر می‌شود

وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی خبری تاکید کرد سازمان‌های تروریستی بخشی از توافق آتش‌بس در سوریه نیستند.
کد خبر : 117803

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از خبرگزاری روسیاالیوم، سرگئی لاوروف امروز سه‌شنبه نشست خبری با ژان آسلبورن، همتای لوکزامبورگی خود گفت: «9 سپتامبر (19 شهریور) اسناد توافق شده میان روسیه و آمریکا تصویب شد و از شب گذشته (دوشنبه) به اجرا درآمد.»


وی افزود: «این اسناد به حل و فصل بحران سوریه و تصمیم‌گیری برای مبارزه با تروریسم و همچنین بهبود وضع انسانی و تقویت شاکله آتش‌بسی که قطعا تروریست‌ها جزو آن نیستند، کمک خواهد کرد.»


وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: «همه این اقدامات باید مقدمات روند سیاسی میان طرف‌های درگیری در سوریه را فراهم آورد».


لاوروف تاکید کرد این پیشنهاد را روسیه مطرح کرده است که توافق میان مسکو و آمریکا درباره آتش‌بس در سوریه بدون هیچ اصلاحی تبدیل به یک قطعنامه شورای امنیت شود.


وزیر امور خارجه روسیه گفت: «مسکو تلاش کرد تا متن توافق را منتشر کند ولی به درخواست واشنگتن، متن توافق دوجانبه درباره آتش‌بس در سوریه محرمانه باقی ماند. با وجود این، جزئیات توافق به‌زودی منتشر می‌شود.»


لاوروف هدف قرار دادن مواضع سوریه به‌وسیله جنگنده‌های اسرائیلی را تلاشی در راستای اخلال در روند توازن در منطقه ارزیابی کرد و گفت: «تروریست‌ها همچنان در جولان حضور دارند و باید با آن‌ها جنگید. از سوی دیگر، باید خویشتنداری کرد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته