دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1395 - 16:02
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

مواد اولیه چاپ کتاب‌های درسی استاندارد نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مواد اولیه چاپ کتاب‌های درسی مانند کاغذ، مرکب و غیره دارای استاندارد مناسبی نیست و این موضوع به سلامت دانش آموزان لطمه می‌زند.
کد خبر : 117783

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، اسدالله عباسی درباره کیفیت نامطلوب کتب درسی دوره ابتدایی، گفت: متأسفانه در حوزه چاپ کتب درسی، روند ناقصی طی می‌شود و کتب چاپی استانداردی به دست دانش آموزان نمی‎رسد.


نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مواد اولیه چاپ کتاب‌های درسی مانند کاغذ، مرکب و غیره دارای استاندارد مناسبی نیست و این موضوع به سلامت دانش آموزان لطمه می‌زند، اظهارکرد: متاسفانه متوجه نیستیم که استفاده از مواد غیره استاندارد چه آسیب‌هایی را برای قشر کودک و نوجوانان دانش‌آموز در پی خواهد داشت.


وی با بیان اینکه متاسفانه رغبتی از سوی مسئولان برای استفاده از بهترین نوع کاغذ برای چاپ کتاب‌های درسی وجود ندارد، ادامه داد: هم اکنون عنوان می‌شود کاغذهای استفاده شده برای کتاب‌های دوره ابتدایی وارداتی بوده و دارای استانداردهای بین المللی است در صورتی که می‌توان از ظرفیت کارخانجات داخلی و کاغذهای تولید شده ایرانی استفاده کرد.


عباسی ضمن تاکید بر اینکه نیمی از دانش آموزان در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند از این رو چاپ کتب درسی استاندارد ضرورت می‌یابد، افزود: باید تاکید کرد که کیفیت کاغذ استفاده شده برای کتاب‌ها سهم قابل توجهی در یادگیری دانش‌آموزان دارد زیرا تصاویر از این طریق بهتر به نمایش درآمده و محتوا بهتر منتقل می‌شود.


نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای چاپ و توزیع کتب درسی سوبسیدهای زیادی درنظر گرفته می‌شود از این رو مسئولان باید با برنامه ریزی به سمت چاپ کتاب های استاندارد حرکت کنند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی کتب چاپی دارای استاندارد باشند می‌توان در سال‌های بعد از آنها بهره برد در حالی که هم اکنون این مهم رعایت نشده و کتاب‌ها خیلی زود از بین می‌روند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته