دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1395 - 13:11

تولید 40 تن پلی‌پروپیلن در مرکز پژوهش و فناوری اراک

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: واحد نیمه‌صنعتی تولید پلی‌پروپیلن این شرکت از اردیبهشت ماه امسال تاکنون 40 پلی‌پروپیلن را درمرحله پیش راه‌اندازی تولید کرده است.
کد خبر : 117758

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از نیپنا، اسماعیل قنبری مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی درآستانه افتتاح رسمی واحد نیمه‌صنعتی تولید پلی‌پروپیلن در مرکز اراک این شرکت، اظهار کرد: این مرکز همسو با آخرین فناوری‌های روز جهان و با تلاش پژوهشگران و کارشناسان ایرانی طراحی و اجرا شده است.


مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بیان این که این مرکز دارای 2400 تن ظرفیت درسال است گفت: این واحد قابلیت تولید گرید‌های مختلف پلی‌پروپیلن را دارد و آماده همکاری با طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی هستیم.


وی افزود: درمرحله پیش راه‌اندازی کلیه نقاط ضعف وقوت این پروژه شناسایی شد و اکنون مطابق با بالاترین استاندارد‌های روز جهان در حال تولید هستیم و باید بر این نکته تاکید کرد که ما توانستیم زنجیره‌ارزش را تکمیل کنیم.


قنبری ادامه داد: این فرآیند اینگونه خواهد بود که، گاز طبیعی به متانول تبدیل شده، پس از آن از متانول، پروپیلن تولید می‌شود و در نهایت پروپیلن در فرآیندی به پلی‌پروپیلن تبدیل خواهد شد و با توجه به اهمیت این محصول نهایی برای بخش‌های پایین‌دستی صنعت پتروشیمی، باید گفت که رابطه بالادست و صنایع تکمیلی گسترده‌تر خواهد شد.


وی با بیان این که با تلاش کارشناسان ایرانی توانستیم تمام فرایند‌ها را بهینه‌سازی کنیم گفت: امکان نوآوری و فناوری درتجربه‌های کسب شده با ظرفیت‌های تحقیقاتی ودموپلنت‌ها تسهیل خواهد شد و می‌توان گفت که نخستین دستاورد ما بومی‌سازی دانش فنی و توانمند‌سازی با استفاده از ظرفیت‌های موجود بود.


مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اظهار کرد: ارتقای نسل کاتالیست‌های جدید با راندمان بالا و نیز نسل‌های بهبود یافته که می‌تواند تولید را بالا ببرد از دیگر دستاوردهای کسب شده در مرکز اراک به شمار می‌رود و دست‌یابی به نسل‌های جدید کاتالیست دستاوردی ارزشمند برای صنعت پتروشیمی ایران است.


وی بیان کرد: توسعه محصولات و تنوع درگرید‌های جدید و نیز سود‌آوری بیشتر شرکت نیز از دیگر مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد و دراین مسیر نباید نقش مهم نیروی انسانی متخصص و کار آمد را فراموش کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته