دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1395 - 13:16

ارتش سوریه 2 هواپیمای اسرائیلی را هدف قرار داد

منابع سوری از هدف قراردادن و ساقط کردن یک هواپیمای نظامی و یک پهپاد متعلق به ارتش اسرائیل خبر دادند.
کد خبر : 117724

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فرماندهی ستادکل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «هواپیمای جنگی اسرائیل در جنوب‌غربی قنیطره و پهپاد جاسوسی این رژیم در غرب شهرک سعسع در حومه جنوب‌غربی دمشق ساقط شدند.»


ستادکل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در این بیانیه افزود:‌ «بامداد امروز سه‌شنبه هواپیمای اسرائیل اقدام به تجاوز به یکی از پایگاه‌های نظامی ما در حومه قنیطره کرد که پدافند دفاع هوایی آن را هدف قرار داد و ساقط کرد. همچنین پهپاد اسرائیلی نیز هدف قرار گرفت و ساقط شد.»


از سوی دیگر پایگاه خبری شبکه اسکای‌نیوز عربی خبر داد که ارتش اسرائیل گزارش نظام سوریه درباره ساقط کردن دو هواپیمای اسرائیلی بر فراز آسمان قنیطره را رد کرده است.


ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای تنها هدف قرار گرفتن از سوی پدافند هوایی ارتش سوریه را تایید و اعلام کرد که هیچ آسیبی به هواپیما و پهپاد مورد ادعای سوریه نرسیده است.


این در حالی است که امروز سه‌شنبه خبرگزاری روسیاالیوم گزارش کرد: «ارتش اسرائیل برای سومین بار ظرف یک هفته گذشته، به مواضع دولت سوریه در بلندی‌های جولان حمله کرد.»


ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «در واکنش به شلیک خمپاره‌ به شمال جولان اشغالی، پایگاه‌های متعلق به ارتش سوریه در منطقه قنیطره را هدف قرار داده است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته