دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1395 - 12:56
رئیس دهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد:

مردم بزرگترین مشکل سلامتی در جامعه را اعتیاد می‌دانند

رئیس دهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد عنوان کرد: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، مردم بزرگترین مشکل سلامتی در جامعه خود را اعتیاد می‌دانند. این نگرش به دلیل ابعاد گسترده تخریب فردی و اجتماعی معضل اعتیاد به وجود آمده که آن را به بیماری روانی، زیستی و اجتماعی تبدیل کرده است.
کد خبر : 117709

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر محمد تقی جغتایی بیان کرد: دهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد به همت مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی به مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از فردا چهارشنبه (24 شهریور) به مدت سه روز در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود.


وی افزود: در کنگره بین المللی دانش اعتیاد، آخرین یافته‌های علمی حوزه اعتیاد که در جهان مطرح است توسط اساتید و صاحبنظران خارجی به شرکت کنندگان این کنگره ارائه می‌شود و همچنین اهدا جوایز طب اعتیاد، پیشگیری سازمان بهزیستی کشور و سلامت وزارت بهداشت از دیگر برنامه‌های دیگر این کنگره است.


رئیس دهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد همچنین، شرکت بیش از 20 سخنران مطرح بین المللی که عمدتا از کشورهای اروپایی، امریکا، و... را از دیگر ویژگی های کنگره امسال ذکر کرد.


جغتایی به اهمیت موضوع اعتیاد در جامعه و نتایج مطالعه انجام شده در کشور اشاره کرد و یادآور شد: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، مردم بزرگترین مشکل سلامتی در جامعه خود را اعتیاد می‌دانند. این نگرش به دلیل ابعاد گسترده تخریب فردی و اجتماعی معضل اعتیاد به وجود آمده که آن را به بیماری روانی، زیستی و اجتماعی تبدیل کرده است.


جغتایی افزود: این کنگره سه روزه همچنین فرصت مناسبی است که سازمان‌های دولتی و غیردولتی (NGO) درگیر و متولی درمان و توانبخشی اعتیاد بتوانند تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار بدهند و در عین حال، نیازهای این حوزه را مطرح کنند


وی به محورهای این کنگره اشاره کرد و گفت: پیشگیری از اعتیاد، پژوهش در اعتیاد و اپیدمیولوژی مصرف مواد، رفتارهای جنسی در مصرف مواد، اختلالات همراه روانپزشکی در اعتیاد، مشکلات جسمی در مصرف مواد، پرستاری اعتیاد، مددکاری در اعتیاد، درمان و بازتوانی در اعتیاد، مصرف الکل و عوارض آن، اعتیاد در گروه‌های خاص، اعتیاد و ابعاد فرهنگی، ارزیابی آزمایشگاهی و سنجش مواد، اعتیاد و مسائل اجتماعی، اعتیاد و مسائل قانونی، روان درمانی‌های اعتیاد، اعتیاد در کودکان و نوجوانان، ژنتیک و اپی ژنتیک، اعتیاد در زنان، ابعاد شناختی اعتیاد، بیولوژی اعتیاد، رفتارهای اعتیادی، کاهش آسیب، سیاست‌ها و برنامه‌ها در کاهش تقاضا برشمرد.


بر اساس این گزارش، دهمین کنگره بین المللی اعتیاد از چهارشنبه 24 شهریور ماه به مدت سه روز در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته