دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1395 - 11:35

21 گروه تروریستی در سوریه توافق آتش‌بس را رد کردند

21 گروه تروریستی در سوریه اعلام کردند آتش‌بس کنونی مورد توافق آمریکا و روسیه را نمی‌پذیرند.
کد خبر : 117688

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از فارس، این گروه‌ها با امضای بیانیه مشترکی اعلام کردند که آتش‌بس مورد توافق آمریکا و روسیه «جبهه فتح‌الشام» (جبهه‌النصره سابق) را مستثنی و از گروه‌های نظامی حامی دولت سوریه چشم‌پوشی می‌کند.


این گروه‌ها مدعی شدند بدون ایجاد منطقه پرواز ممنوع، این توافق سودی ندارد.


عناصر تروریستی در بیانیه خود اعلام کردند که این آتش‌بس را قبول ندارند و نباید کمک‌های بشردوستانه به هیچ آتش‌بس یا توافقی پیوند بخورد و همچنین هیچ مکانیسمی وجود ندارد که نقض آتش‌بس از سوی نظام سوریه را کنترل کند.


بنا به این گزارش، گروه‌های تروریستی همچنین اعلام کردند: «ما طرح‌های بشردوستانه و آتش‌بس را در صورتی که به اصول ثابت انقلابی آسیب نرساند ارزیابی می‌کنیم، ولی نمی‌پذیریم که مقداری مواد غذایی به مناطق محاصره شده وارد شود. ولی در مقابل (کنترل) مواضع راهبردی در برابر نظام سوریه خارج شود.»


در ادامه بیانیه ادعا شده است: «هیچ اراده بین‌المللی وجود ندارد که بتواند کشتار مداوم ملت را متوقف کند، از این رو، تصمیم گرفتیم که بر قدرت خود تکیه کنیم، تفنگ در دست بگیریم و این جنگ را تا پایان علیه نیروهای نظام (سوریه) ادامه بدهیم.»


تروریست‌ها همچنین مدعی شدند که بندهای پیشنهادی در این توافق زمینه را برای دولت سوریه و گروه‌های هم‌پیمان آن فراهم می‌کند که دستاوردهای راهبردی داشته باشند.


فیلق الشام، جنبش نورالدین زنکی، الفوج الاول، تیپ 101، فیلق حمص، جیش‌الاسلام، ائتلاف سربازان شام، جبهه انصارالاسلام، تیپ 13، گردان فتح، تیپ الشمالیه، جبهه شامیه، گردان‌های صفوه الاسلامیه، تیپ الوسطی، جمعیت فاستقم کما أمرت، جیش‌النصر، جیش التحریر، تیپ صقور جبل الزاویه، تیپ حریه الاسلامی، جبهه الاصاله و التنمیه و جند بدر 313 از جمله گروه‌های تروریستی هستند که این بیانیه را امضا کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته