دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1395 - 08:55
رئیس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت خبر داد:

کاهش تخلفات اضافه کردن مواد روانگردان به قلیان ها

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گزارش بازرسان از موارد اضافه کردن مواد روانگردان به قلیان ها در کشور کاهش یافته است.
کد خبر : 117634

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از ایرنا،خسرو صادق نیت افزود: اضافه کردن مواد روانگردان به قلیان ها به صورت غیر قانونی و اغلب در مراکز غیر رسمی و غیر مجاز صورت می گیرد، به همین دلیل برخورد با آنها بسیار مشکل است.
وی گفت: در برخی مراکز عرضه قلیان برای جلب مشتریان به صورت خواسته یا ناخواسته مواد روانگردان را به قلیان اضافه می کنند و قطعا برخورد جدی با این مراکز می تواند این مساله خطرناک را تا حد زیادی کاهش دهد.
صادق نیت گفت: البته مساله مهمتر آگاهی خود مردم است و مردم باید بدانند که مصرف حتی یکبار از مواد روانگردان آسیب های جدی به مغز و سیستم عصبی می زند و اعتیادآور است.
وی در پاسخ به این پرسش که متولی برخورد و ساماندهی این مساله چه ارگانی است زیرا همچنان اضافه کردن مواد روانگردان در مراکز عرضه قلیان وجود دارد، توضیح داد: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه های علوم پزشکی با همکاری بازرسان تعزیرات، اداره اماکن پلیس و ستاد مبارزه با مواد مخدر هر کدام به نوعی با این پدیده برخورد می کنند و به همین علت گزارش ها از این تخلف نسبت به گذشته کمتر شده است.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت،درست یکسال پیش در 21 شهریور سال 94 برای اولین بار از وجود مواد روانگردان در تنباکوی قلیان های برخی قهوه خانه ها خبر داده بود.
وی گفته بود: گزارش های متعددی داشته ایم که در مواردی حتی آن قدر دوز مواد مخدر، شیشه و ترکیبات آمفتامین در توتون قلیان ها بالا بوده که مسمومیت حاد ایجاد کرده و قطعاً تعداد مواردی که با دوز کمتر مصرف شده و مسمومیت حاد نداده، بسیار بیشتر است.


انتهای پیام/

برچسب ها: روانگردان قلیان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته