دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1394 - 11:02
در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد

قناعتی: شهردار منطقه 12 مقصر ریزش ساختمان‌های خیابان جمهوری است

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران در خصوص پرونده ریزش ساختمان‌ها در منطقه 12 تهران که باعث تخریب سینمای تاریخی ارم نیز شد، گفت: شهردار منطقه 12 مقصر اصلی این حادثه است و در صورتی که نتواند رضایت کسبه و مالباختگان را فراهم کند با وی برخورد می‌شود.
کد خبر : 11763

ابوالفضل قناعتی در گقت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص حادثه گودبرداری در منطقه 12 تهران که اوایل فروردین ماه امسال باعث ریزش ساختمان‌های اطراف و تخریب سینمای تاریخی ارم در این منطقه شد، گفت: سوابقی که از این پروژه وجود دارد و مدارکی که طی سه دوره بازدید از این پروژه به دست آورده‌ام، نشان از آن دارد که قبل از حادثه از سوی ساکنان اطراف به مالک و مجری طرح و حتی شهردار این منطقه هشدار داده شده بود.


وی گفت: ساکنان این منطقه همچنین سال گذشته این موضوع را به روزنامه کیهان اعلام کردند و سازمان آتش‌نشانی به شهردار منطقه اعلام کرده است که احتمال هرگونه حادثه در این منطقه و بر اثر گودبرداری وجود دارد.


به گفته این عضو شورای شهر دوره چهارم، حتی مهندس ناظر سازمان نظام مهندسی نیز مهرماه سال گذشته اعلام می‌کند که خطر ریزش در این منطقه وجود دارد اما شهردار منطقه به هیچ کدام از این هشدارها توجهی نمی‌کند.


قناعتی با ابراز تاسف از اینکه حتی در آذرماه سال گذشته نیز چند بار در خصوص ریزش ساختمان‌های اطراف سینما ارم به شهردار منطقه هشدار داده شده و وی توجهی نکرده است، افزود: متاسفانه شهردار منطقه بازهم نسبت به توقف گودبرداری اقدامی انجام نمی‌دهد.


عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران یادآور می‌شود: نهایتا در اسفندماه سال گذشته و تنها 15 روز مانده به ریزش ساختمان سینما ارم و ساختمان‌های اطرافش، دوباره به شهردار منطقه 12 هشدار شدید داده می‌شود اما بی‌توجهی مالک و شهردار همچنان ادامه دارد.


وی تصریح کرد: بر همین اساس در وهله اول شهردار منطقه مقصر است زیرا جان و مال و سرمایه مردم به دست وی بوده اما بی‌توجهی کرده و مالک نیز به دنبال منافع خود بوده و همین موضوع باعث شده است تا ریزش آوار چیزی حدود 50 مغازه اطراف را تخریب و بالای 100 خانوار را بیکار کند.


قناعتی گفت: بسیاری از این افراد مالباختگانی هستند که اجناسشان در زیر آوار مانده و بدهکار شده‌اند و بر همین اساس مهدی چمران، رئیس شورای شهر، دستور داده است تا شهردار منطقه به این موضوع رسیدگی کند.


قناعتی همچنین یادآور شد:‌ پرونده در حال طی کردن فرآیند خود است و امیدواریم به‌زودی به نتیجه مثبتی برسد. قرار است این موضوع حتی‌الامکان با شهردار منطقه حل شود و در صورت اینکه در 15 روز آینده این مشکل حل نشود موضوع را در صحن علنی شورای شهر مطرح خواهم کرد.


به گفته عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران، شهردار منطقه 12 نیز اقداماتی در این خصوص انجام داده از جمله اینکه با استفاده از خاکریز در بخش شرقی گودبرداری، احتمال ریزش را از بین برده است.


به گزارش آنا، اوایل فروردین ماه بود که گودبرداری غیر اصولی در خیابان جمهوری تقاطع لاله‌زار (منطقه 12) باعث شد تا چند ساختمان ریزش و به دنبال آن برخی از ساختمان‌ها نیز که در مجاورت سینمای ارم که در حال گودبرداری بوده است، ریزش کنند و صدمات مالی زیادی را برای صاحبان مغازه‌ها به وجود آورد.


انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته