دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1395 - 10:09
در گفت و گو با آنا؛

بیژن مقانلو: همه مسئولیت این ناکامی را بر عهده گرفتم/ نمی‌دانم قراردادم تمدید می‌شودیا نه

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: در تیم ملی مسائلی وجود داشت که برای همیشه در قلب من یادگاری می‌ماند و به هیچ عنوان آنها را بازگو نمی‌کنم.
کد خبر : 117616

بیژن مقانلو در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره آخرین وضعیتش برای حضور در تیم ملی تکواندو گفت: «بعد از المپیک جلسه‌ای با پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو داشتم در این جلسه همه مسئولیت این ناکامی را بر عهده گرفتم. قراردادم تا پایان المپیک بود. بعد از آن هم به فدراسیون حق می‌دهم که در انتخاب دوباره من دچار تردید شود. امروز واقعا نمی‌دانم قراردادم تمدید می‌شود یا نه»


وی افزود: «من از سال 2003 کار مربیگری را آغاز کردم و در این دو سال و نیم گذشته که خیلی هم سخت گذشت برای تکواندوی ایران موفقیت‌های زیادی کسب کردم. اگر فرزان عاشورزاده یا مهدی خدابخشی سونامی و نابودگر تکواندو ایران نام گرفتند به طور حتم این حاصل تلاش‌ها و زحمت های همه افراد از جمله کادر فنی و مربیان تیم در این مدت بوده‌است اما متأسفانه ما در میدان آخر نتیجه قابل قبولی نگرفتیم و مقصر همه این ناکامی کسی غیر از من نیست.»


سرمربی تیم ملی تکواندو همچنین عنوان کرد: «تکواندوی ایران هر بار در رقابت‌های المپیک شرکت کرده است تنها یک یا دو مدال کسب کرده است. در این سال‌ها تنها هادی ساعی، یوسف کرمی و محمد باقری معتمد توانستند مدال بگیرند. بنابراین شرایط در تکواندو همیشه همین بوده. امسال به تکواندو و مدال آوری آنها همگان نگاه ویژه‌ای داشتند؛ ولی متأسفانه این اتفاق نیفتاد. با این حال تکواندو ایران نتیجه بدی کسب نکرد و یک مدال تاریخی نصیب این تیم شد اما مردان تکواندو بد کار کردند.»


مقانلو تاکید کرد: «در تیم ملی مسائلی وجود داشت که برای همیشه در قلب من یادگاری می‌ماند و به هیچ عنوان آنها را بازگو نمی‌کنم و تنها در زندگی شخصی‌ام از آنها استفاده می‌کنم. یکی دیگر از عواملی که باعث شد تیم من نتیجه نگیرد حواشی بیرون تیم بود که من از همه آنها غافل شدم.»


سرمربی تیم ملی تکواندو در مورد انتقادهایی که به رئیس فدراسیون تکواندو می شود،گفت: «پولادگر در همه شرایط ما را حمایت کرده و تا جایی که در حد و توان فدراسیون بود به تیم‌های ملی رسیدگی کرده است. ما تنها فدراسیونی هستیم که در همه رده های سنی اردو داشتیم و از این بابت بسیار موفق بودیم.»


وی در پاسخ به اینکه پولادگر با انجام این کار تنها به وظیفه‌اش به عنوان رئیس فدراسیون عمل کرده است ،خاطرنشان کرد: «این وظیفه روسای فدراسیون هاست که برای تیم ها امکانات فراهم کند و تنها مختص به پولادگر نیست اما بسیاری از روسای فدراسیون ها همین حداقل‌ها را هم انجام نمی‌دهند و تیم‌ها در آستانه المپیک با مشکلات بسیار زیادی روبه رو بودند اما خوشبختانه در فدراسیون ما این مشکلات وجود نداشت.»


سرمربی تیم ملی تکواندو در واکنش به اینکه می گویند پولادگر رئیسی است که تنها بله قربان گو می خواهد،عنوان کرد: «هدف من در تیم ملی این بود که با تکواندوکاران کار کنم و آنها را به آمادگی برسانم و این وظیفه را تاحدود زیادی انجام دادم چرا که در تیم مردان جوانگرایی کردم و دو سال و نیم در هر تورنمنت و رقابتی موفق بودند اما متاسفانه زودتر از حد انتظار به خط پایان رسیدیم. به نظرم رئیس فدراسیون ریسک کرد و به تکواندوکاران اعتماد کرد. در فدراسیون شایسته سالاری وجود داشت و اگر هم انتقادی وجود دارد باید به من وارد است و کسی در این موضوع مقصر نیست.»


مقانلو همچنین در مورد وضعیت فعلی تیم گفت: «از تکواندوکاران هیچ خبری ندارم و بعد از المپیک هم تمرینی با ورزشکاران نداشتم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته