دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1395 - 11:39
رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد:

نوبت دهی قربان گاه‌ها الکترونیک شود/ انتقاد از صف طولانی در میادین عرضه دام

رئیس شورای شهر تهران خواستار نصب شماره‌گیرهای دیجیتال برای کاستن از انتظار مردم در صف عرضه دام در میادین شد.
کد خبر : 117538

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از مهر، مهدی چمران در بازدید از جایگاه عرضه بهداشتی دام گفت: چند سالی است که این برنامه توسط شهرداری در تهران برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و هر سال شاهدیم که پیشرفت‌های آن نسبت به سال گذشته بیشتر و از ضعف‌های آن کاسته می‌شود.


وی افزود: اما باید تاکید کنم که هنوز مشکلاتی وجود دارد و مهمترین علت آن این است که این برنامه سالی یک بار انجام می‌شود.


رئیس شورای شهر تهران با اشاره به صف طولانی گفت: مردم قصد دارند سریع گوسفند قربانی را انتخاب و ذبح کنند اما به دلیل تعداد مراجعه‌کننده این موضوع اندکی زمان‌بر است.


وی افزود: با این حال یکی از مزایای این کار این است که مردم تمام مراحل را شخصا مشاهده می‌کنند، از نحوه انتخاب تا ذبح مسائل بهداشتی و تکه کردن گوشت گوسفند قربانی.


وی با اشاره به جمع بندی خود از بازدید امروز تاکید کرد: همان‌طور که اشاره کردم سال به سال این پروسه منظم‌تر می‌شود و امکاناتی به خدمت گرفته می‌شود که به کار سرعت بیشتری می‌دهد به عنوان مثال امسال ترازوهای دیجیتال آورده‌اند که هم دقیق‌تر است و هم سریع‌تر.


رئیس شورای شهر تهران افزود: امیدوارم شماره‌گیرها نیز در سال آینده دیجیتال شود تا نیاز نباشد مردم دنبال گوسفندشان راه بیفتند این موضوع دشوار اما شدنی است.


چمران درباره مهمترین انتقادهای مردمی گفت: برخی بی‌نظمی‌ها و طولانی شدن نوبت‌ها بیشترین انتقاد بود، با این حال امسال علاوه بر پوست گوسفندان، سازمان مدیریت میادین و تره بار به ذابحین دستمزد جداگانه‌ای پرداخت تا کار دقیق‌تر و سریع‌تر انجام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته