دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1395 - 10:20
در گفت وگو با آنا

غیاثی: کی روش می‌خواهد فشار روی ویلیامز ایجاد کند/ داور بازی را نمی‌توان تغییر داد

رئیس سابق کمیته داوران گفت: مسئولان فوتبال مملکت که الان به انتخاب ویلیامز اعتراض می‌کنند باید توجه داشته باشند که همین داور در یک بازی بین تیم ملی و عربستان در جده در دقایق پایانی یک پنالتی به نفع عربستان نگرفت.
کد خبر : 117140

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، «بنجامین ویلیامز» داور استرالیایی که قضاوت بازی ایران و عراق را در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا برعهده داشت با اشتباهی که در صحنه اخراج مهرداد پولادی انجام داد زمینه‌ساز حذف ایران از رقابت‌های آسیا شد. در حالی که تیم ملی باید در بازی سوم مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی در تاشکند به مصاف ازبکستان برود که AFC ویلیامز را به عنوان داور این بازی حساس انتخاب کرد و این انتخاب با واکنش‌هایی از طرف سرمربی تیم ملی و مسئولان فدراسیون ایران همراه بود.


رضا غیاثی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد اعتراض مسئولین فدراسیون ایران به انتخاب ویلیامز و تجدیدنظر AFC در مورد این انتخاب گفت: «انتخاب داوران هر مسابقه با برنامه‌ریزی خاصی انجام می‌شود و اصلا چنین چیزی امکان ندارد که AFC یا فیفا بخواهد با نظر مسئولان یک فدراسیون یا سرمربیان تیم‌ها، داوران را عوض کنند. اما یک مساله‌ای می‌تواند در تغییر داور بازی نقش داشته باشد این است که فیفا یا AFC متقاعد شوند که به دلایلی صلاح است که این داور تغییر کند و این دلایل هم باید به تایید فیفا برسد.»


وی ادامه داد: «مسئولان فوتبال مملکت که الان به انتخاب ویلیامز اعتراض می‌کنند باید توجه داشته باشند که همین داور در یک بازی بین تیم ملی و عربستان در جده در دقایق پایانی یک پنالتی به نفع عربستان نگرفت. این مسائل در فوتبال اتفاق می‌افتد و اشتباه این داور در بازی تیم ملی مقابل عراق عمدی نبود.»


غیاثی در مورد واکنش کارلوس کی‌روش به انتخاب ویلیامز برای قضاوت بازی ایران و ازبکستان بیان کرد: «کی‌روش مربی بسیار حرفه‌ای است و کاملا از قوانین فیفا مطلع است و به خوبی می‌داند که داوری را که برای یک مسابقه انتخاب شد، نمی‌توان تغییر داد. کی‌روش می‌خواهد به نوعی فشار روانی روی داور مسابقه ایجاد کند تا در بازی بتواند سوت‌های 50-50 را به نفع ایران بزند.»


رئیس سابق کمیته داوران در مورد نحوه قضاوت داوران برای دو بازی ابتدایی تیم ملی مقابل قطر و چین گفت: «در بازی اول داور سریلانکایی نتوانست مدیریت خوبی در زمین داشته باشد. اما در بعضی از صحنه‌ها به نفع ایران کار کرد. برای مثال در صحنه زدن گل اول که نکونام به داخل زمین رفت این کار کاملا غیرقانونی بود و داور می‌توانست برخورد بدتری با نکونام داشته باشد و در بازی دوم هم که در یک صحنه کاملا مشخص یک پنالتی برای چینی‌ها گرفته نشد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته