دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1395 - 14:52

حق‌شناس خبرداد؛ عضویت ۵ حزب جدید و ۳ عضو از فراکسیون امید در شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: احزاب ندای ایرانیان، اتحاد ملت، مجامع زنان اصلاح‌طلب، روحانیون مبارز و ایثارگران به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اضافه شدند.
کد خبر : 117110

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدجواد حق‌شناس عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه کار کمیته بررسی سازوکار جدید شورای سیاستگذاری به پایان رسیده است، اظهار کرد: در سازوکار جدید شورای سیاستگذاری چند راهبرد مشخص شد. اولین راهبرد تقویت جایگاه احزاب در شورای آینده بود و راهبرد بعدی درباره احزابی که قبلاً عضو شورای اصلاحات نبودند به این شورا از جمله حزب ندای ایرانیان، مجمع روحانیون مبارز، حزب اتحاد ملت، مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب و مجمع زنان اصلاح‌طلب اضافه شدند.


حق‌شناس در ادامه افزود: پیشنهاد بعدی این بود که فراکسیون امید مجلس دهم با توجه به جایگاه ملی نمایندگان، سه نفر را به شورا معرفی کنند. بحث بعدی حضور تعداد افرادی بود که به شورا می‌آیند. بنابراین قرار بر این شد که این تعداد مشخصاً از چهره‌های ملی اصلاح‌طلبی باشند که از وجهه ملی پر رنگی برخوردار هستند.


وی در این باره توضیح داد: این اشخاص باید از افرادی باشند که در احزاب حضور ندارند و بتوانند جامعیت ایجاد کنند. همچنین قرار شد از احزابی که در شورا عضویت دارند، تنها یک نفر نماینده داشته باشند. ضمن اینکه باید حضور شخصیت‌های حقیقی به نصف شخصیت‌های حقوقی محدود شود.


عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه قرار است سازوکار جدید «شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان» به «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» که مرجع حقوقی احزاب است، فرستاده شود و مورد بررسی قرار گیرد، اظهار کرد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات این هفته جلسه دارد و درباره این موضوع بحث خواهد شد، اما در نهایت سازوکار جدیدی در حضور رئیس دولت اصلاحات و اعضای شورای سیاستگذاری به جمع‌بندی و نتیجه خواهد رسید.


وی درباره احتمال کناره‌گیری محمدرضا عارف از ریاست شورای سیاستگذاری، تصریح کرد: طبیعتاً زمانی که شورا شکل گرفت باید براساس آیین‌نامه و قواعد جدید، انتخاب رئیس شورا و هیأت رئیسه برعهده اعضای شورای سیاستگذاری باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته